verkeersbord

verhoeven
Topic Starter
Berichten: 2

verkeersbord

#1 , 23 aug 2013 12:22

Sinds een drietal jaren heeft er zich een groothandel gevestigt bij ons in een woonwijk. In deze straat was een tonnage van 3.5 ton. Omdat er verschillende 40 ton vrachtwagens recht voor de deur kwamen lossen, heb ik een bericht gestuurd naar de burgemeester (feb 2011) en er zou een oplossing komen. De oplossing was een blauw bordje met de tekst "uitgezonderd laden en lossen". Dit zijn er soms zo een drietal per dag. Tot overmaat was deze persoon ook niet aangesloten op het rioleringsnet, en storten vlees in de riolering, want dit is gewoon een loods. Werken twee tot driemaal per week tot soms 02 hr 's nachts. Ik heb al verschillende malen de politie laten komen omdat ze ook zondag zitten te kloppen en boren en zo verder. De politie komt en na 2 minutenweg, leggen de werken niet stil en zijn weer weg en de heren doen gewoon verder. Als ik mails stuur naar de burgemeester of commisaris wordt er niet op gereageerd of als ik iets krijg is het antwoord "we zijn er mee bezig".
Tot overmaat is nu ook mijn voorgevel beginnen te bartsen maar ook de loods recht over mij.
Wat kan ik hier tegen doen en is dit bordje wel wettelijk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 23 aug 2013 12:25

Een bij de gemeente nakijken of er in die loods handelsactiviteiten mogen gedaan worden.
De dienst ruimtelijke ordening kan dat direct nazien.

verhoeven
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 aug 2013 12:34

Volgens hun wel, want de gemmente heeft de toelating gegeven. Ik ben bij ruimtelijke ordering geweest.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 23 aug 2013 12:47

Bordje op zich is perfect wettelijk.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”