Aanpassing infrastructuur & parkeren/stilstaan

kleineT
Topic Starter
Berichten: 11

Aanpassing infrastructuur & parkeren/stilstaan

#1 , 23 aug 2013 09:49

Enkele jaren geleden werden enkele straten in Antwerpen opnieuw aangelegd.
Waar er vroeger parkeerplaatsen waren voor garagepoorten bij hoekgebouwen, werd dit heraangelegd naar een situatie zoals hier: http://goo.gl/maps/ejrS4" onclick="window.open(this.href);return false;.

Ik neem aan dat dit een verhoogde berm is, waarop men niet mag stilstaan of parkeren?
Is laden en lossen toegelaten?
Maakt het uit of er een nummerplaat op de garagepoort is aangegeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 23 aug 2013 10:10

(Ik ga uit van de veronderstelling dat we ons binnen de bebouwde kom bevinden)
Ja, verhoogde berm/trottoir waar stilstaan en parkeren verboden is.
Nee, laden en lossen valt onder stilstaan.
Nee, mocht U aan het lossen geweest zijn op het trottoir voor de witte garagepoort in de Louizastraat.

kleineT
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 23 aug 2013 13:28

(Ik ga uit van de veronderstelling dat we ons binnen de bebouwde kom bevinden)
Ja, verhoogde berm/trottoir waar stilstaan en parkeren verboden is.
Nee, laden en lossen valt onder stilstaan.
Nee, mocht U aan het lossen geweest zijn op het trottoir voor de witte garagepoort in de Louizastraat.
Klopt, bebouwde kom.
Afscheiding trottoir/rijbaan is niet met een boordsteen, maar met een "oprij-steen" afgewerkt, maar dat maakt niets uit neem ik aan?

Vervelend eigenlijk, dat je door zo'n aanpassing (zonder enige toegevoegde waarde, want een wandelboulevard is het niet door zo'n klein stuk te gaan verbreden) niet meer voor je eigen poort kan stilstaan, laat staan parkeren...

Soit, bedankt voor je antwoord.

Reclame

Lightning

#4 , 23 aug 2013 13:32

Dat de boordsteen vanwege een inrij plaatselijk verlaagd of afgeschuind is maakt inderdaad geen verschil.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”