Kampeerauto parkeerboete - parkeren in zone E9b

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Kampeerauto parkeerboete - parkeren in zone E9b

#16 , 20 aug 2013 21:18

Klopt volkomen.
Onze LV is 1550 kgr ... dus altijd de Kennedy....
Maar een SUV van 2 ton mag er wel door.... als deze echter niet ingeschreven is als LV 8_)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VESE
Topic Starter
Berichten: 32

#17 , 20 aug 2013 23:30

Er was nog gigantisch veel parkeerplaats, we hebben niemand gestoord. Enig idee iemand of de strandlaan in Middelkerke binnen of buiten de bebouwde kom ligt? Er staat in ieder geval geen huis. Net vertelt mij iemand dat verkeersbord E9b enkel binnen de bebouwde kom zou mogen staan, klopt dat ? En op Google Earth staan er op ons uitgekozen plekje 2 bussen dwars geparkeerd, zouden die ook een boete hebben gehad?

Lightning

#18 , 20 aug 2013 23:41

Is volgens Google Maps bebouwde kom.

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#19 , 21 aug 2013 00:07

Er was nog gigantisch veel parkeerplaats, we hebben niemand gestoord. Enig idee iemand of de strandlaan in Middelkerke binnen of buiten de bebouwde kom ligt? Er staat in ieder geval geen huis. Net vertelt mij iemand dat verkeersbord E9b enkel binnen de bebouwde kom zou mogen staan, klopt dat ?
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 7-hs2art11" onclick="window.open(this.href);return false;

2° De plaatsing van verkeersborden E9a of E9b, die het parkeren toelaten op een rijbaan verdeeld in rijstroken, zoals voorzien in artikel 25.1.9° van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, is slechts uitzonderlijk en alleen in de bebouwde kommen toegelaten.

In dat geval moeten die verkeersborden worden aangevuld met een onderbord dat de uren aanduidt waartussen het parkeren toegelaten is. Vb. " van 9 tot 11 u. " (type V van bijlage 2 tot dit besluit).



Kortom. Enkel indien het gaat om een rijbaan verdeeld in rijstroken. De parking waarop u stond, voldoet daar niet aan. Bijgevolg mocht de E9b daar staan. Bebouwde kom of niet, speelt geen rol.

En op Google Earth staan er op ons uitgekozen plekje 2 bussen dwars geparkeerd, zouden die ook een boete hebben gehad?
:roll: Hoe moeten wij dat weten ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 aug 2013 09:50

:roll: Hoe moeten wij dat weten ?
Gewoon even nakijken of die bus soms van u is. :mrgreen:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 aug 2013 10:23

Er was nog gigantisch veel parkeerplaats, we hebben niemand gestoord. Enig idee iemand of de strandlaan in Middelkerke binnen of buiten de bebouwde kom ligt? Er staat in ieder geval geen huis. Net vertelt mij iemand dat verkeersbord E9b enkel binnen de bebouwde kom zou mogen staan, klopt dat ? En op Google Earth staan er op ons uitgekozen plekje 2 bussen dwars geparkeerd, zouden die ook een boete hebben gehad?
Zucht... Waarom al die uitvluchten? Je stond fout geparkeerd. Krijgt een boete hiervoor. Klaar. Als ik 95 rij op een baan waar ik maar 90 mag, stoor ik ook niemand, maar moet ik ook niet gaan klagen als ik toch geflitst wordt. Verkeersregels zijn er om gerespecteerd te worden. Het kan gebeuren dat je niet goed oplet en een verkeersregel over het hoofd ziet (snelheidsbord niet gezien, bijvoorbeeld), maar ok dan is een boete terecht (je had maar beter moeten opletten), of het kan gebeuren dat je een verkeersregel onzinnig vindt (toch parkeren op een plaats waar het eigenlijk niet mag voor jouw voertuig) en deze moedwillig overtreedt. Dat is dan ook jouw keuze en draag er dan ook de gevolgen van.

Alle andere uitvluchten en met het vingertje wijzen naar anderen, hebben juridisch geen enkele waarde. Alle verdere discussie hierover zou in het praatcafé moeten gebeuren (is dus toogpraat).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

VESE
Topic Starter
Berichten: 32

#22 , 21 aug 2013 16:14

Ik ben een rechtvaardigheidsstrijdster en vond ze onrechtvaardig.
Ik ben echter niet koppig en heb bijgeleerd.
Jullie hebben mij overtuigd, elk op zijn manier, dat ze rechtvaardig is.
Boete is dan ook sinds gisterenavond betaald.

Mercikes om te reageren allemaal.

Turaki
Berichten: 6870

#23 , 21 aug 2013 17:11

Rechtvaardig en correct zijn verschillende zaken. Is uw boete correct? Ja. Rechtvaardig? Toch al iets minder.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 22 aug 2013 08:39

Onze wetten worden gemaakt door de wetgevende macht, en deze is (min of meer) democratisch verkozen. Als je onze wetten / regels "onrechtrvaardig" vind, geef je daar impliciet mee te kennen dat je vind dat ons democratisch systeem niet werkt zoals het hoort. Ik geef toe dat het niet altijd werkt zoals het hoort, maar kan niet meteen een alternatief bedenken. Je kan moeilijk voor elk akkefietje, elke verkeersboete die uitgeschreven wordt, eerst een volksraadpleging houden om te zien of de meerderheid van de Belgen die boete rechtvaardig vind, niet? Het zou chaos worden. Vandaar dat er regels zijn die vastliggen en waar de wetgevende macht echt wel moeite doet om die regels zo duidelijk mogelijk te maken, en dan ook verwacht dat iedereen zich aan die regels houdt. Deze regels zijn zwart/wit, want als je met grijze zones begint te werken, kom je weer in chaos terecht...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ed-raket
Berichten: 1

#25 , 13 okt 2014 14:01

Op 27.09.2014 in dezelfde situatie verzeild geraakt, tevens met een boete van 55 euro. En wat blijkt nu volgens de verbaliserende agent dat er vanaf 01 oktober wel mag geparkeerd worden mits betaling. Ik was daar dus blijkbaar 3 dagen te vroeg, het is daar niet alleen een onduidelijke situatie maar tevens onbegrijpelijk. De agent toonde ons een gemeentelijk folderke waarop deze regeling werd uitgelegd maar verder had hij geen commentaar en gedroeg zich zeer onvriendelijk. Wat leer ik hieruit: dat ik in de toekomst moet wegblijven aan de Belgische kust.

Franciscus
Berichten: 38583

#26 , 13 okt 2014 15:52

Denkt u dat het in het buitenland anders is?
Motorhomes worden niet gewenst op parkeerplaatsen in toeristische centra OP parkeerplaatsen personenwagens en dus ook niet in hoogseizoen. Einde hoogseizoen is 30/9/jaar.
Ze moeten op een camping gaan staan.

Gemeenten trachten op die wijze en plaats te hebben voor de bezoekers (met auto) en die klandizie is voor de HOreca....
Een kampeerwagen (op de dijk- of op een grote markt) is dus zeker geen gewild item in een toeristisch centrum.

Ik denk niet dat u met uw kampeerwagen aan de Eifeltoren kan en mag parkeren.

VESE
Topic Starter
Berichten: 32

#27 , 09 jan 2015 14:50

Personenwagens zijn ook niet toegestaan op parkeerplaatsen voor mobilhomes, alleen hebben die personenwagens geen boete gekregen.
Schending van Art.14 EVRM verbod van discriminatie ! gelijkheidsbeginsel whatever...
Ik heb dezelfde conclusie als "ed-raket". Wij blijven voortaan weg aan de Belgische Kust, enkel als het niet anders kan en dan rijden wij inderdaad nu een camping op, ik leg de situatie uit wat we hebben meegemaakt en mogen dan op hun eigendom parkeren.
Mocht de situatie zich opnieuw voordoen, zou ik de politie moeten opbellen en die personenenwagens laten verwijderen zodat wij rechtmatig kunnen staan, maar omdat ik niet weet hoe aggressief die bestuurder van die personenwagen is, neem ik liever dat risico niet.

@ Ed-Raket : Jammer voor jou dat je ook een boete hebt gekregen, maar ben wel blij dat je dezelfde reactie hebt als ons. Gewoon onbegrijpelijk !

zanggroepen
Berichten: 22

#28 , 10 jan 2015 14:38

Wij gaan liever juist over de grens naar Frankrijk geen problemen
Aan onze kust word je bekeken als een zigeuner .
Wij laten aan onze kust geen euro meer liggen .
In Limburg word je ook met open armen ontvangen .
In Nederland in elke jachthaven ook met alle voorzieningen en vriendelijk onthaal.
Dus vermijdt de hele westkust van Belgie ze zijn het niet waard .

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 12 apr 2015 20:35

en 't wordt nog erger ...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2300816" onclick="window.open(this.href);return false;

Sirkii
Berichten: 5395

#30 , 16 apr 2015 13:03

en 't wordt nog erger ...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2300816" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet me toch eens uitleggen waarom de gemeenschap (belastingsbetaler) gratis staanplaatsen zou moeten aanleggen voor mobiele huisjes op plaatsen waar (in't hoogseizoen) al te weinig vrije ruimte is om de auto's van toeristen (die gemiddeld meer spenderen dan MH-bezoekers) te laten parkeren. En die uitleg al zeker voor de gevraagde gratis minimumfaciliteiten.

Ondermeer Frankrijk is inderdaad campervriendelijk omdat ze er ruimte zat hebben : dus alle campers daarheen zodat we'r (in de drukbevolkte delen van België) geen last meer van hebben.

PS: ik bezit zelf een tot camper omgebouwde wagen die via een individuele homologatie tot camper sindsdien als camper ingeschreven is maar vindt het niet kunnen dat de schaarse Belgische kustlijn zou ingenomen worden door campers.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”