geflitst met net ingeschreven auto

gertman
Topic Starter
Berichten: 3

geflitst met net ingeschreven auto

#1 , 09 aug 2013 22:12

Beste,


Enkele dagen geleden ben ik 2 maal geflitst op dezelfde baan op 3 kwartier tijd.
Eigen schuld dikke bult, maar er is meer gaande.
Enkele uren voor ik geflitst ben had ik net mijn vorige auto laten uitschrijven en mijn nieuwe auto laten inschrijven en verzekeren.
Op de boete staat het merk van de vorige auto nog, terwijl ik al reed met de nieuwe auto en bij de overtredingen staat dat het voertuig niet ingeschreven is(boete 1ste graad). Dus een bijkomende boete.
Weet iemand van jullie aan wat ik mij mag verwachten?
Bij de verzekeringsmaatschappij hadden ze me het aanvraagformulier meegegeven voor de inschrijving om te laten zien aan de politie indien deze mij zouden tegenhouden, dus ik dacht dat de inschrijving i.o. was.
bijkomend is dat de auto enkel een administratieve keuring had van diezelfde dag. maar daar staat niets over bij de overtredingen.
Mij lijkt dat indien ze de vorige auto al uitgeschreven hadden ze de nieuwe al ingeschreven zouden hebben, niet?

weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door gertman op 09 aug 2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 aug 2013 22:15

Enkele uren voor ik geflitst ben had ik net mijn vorige auto laten uitschrijven en mijn nieuwe auto laten inschrijven en verzekeren.
Dan is er toch geen probleem? begrijp dan ook de rest van uw uiteenzetting niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gertman
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 09 aug 2013 22:21

wel, wanneer de verzekeringsmaatschappij via internet de auto inschrijft, is deze dan vanaf dat moment ingeschreven? Of gaan hier enkele uren/dagen over?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 09 aug 2013 22:26

wel, wanneer de verzekeringsmaatschappij via internet de auto inschrijft, is deze dan vanaf dat moment ingeschreven? Of gaan hier enkele uren/dagen over?
U moet een groene verzekeringskaart hebben en een inschrijvingsbewijs.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gertman
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 aug 2013 22:30

Dus gewoon boete betalen? Ook al staat er een ander type wagen op de PV dan op de foto te zien is.
Gaat men mij dan 2 maal een boete 1ste graad aan mijn broek smeren voor een tijdspanne van 3 kwartier? Aangezien op beide PV's deze overtreding staat?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 09 aug 2013 22:35

Niet voor een tijdspanne van drie kwartier, dat heeft er niets mee te maken, maar wel omdat u te snel reed met een wagen die nog niet regulier was ingeschreven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#7 , 14 aug 2013 13:45

Als het voertuig niet was ingeschreven, krijgt u daarvoor een boete.

De snelheidsovertredingen vallen niet onder een bepaalde graad en de boetes zijn afhankelijk van de overschrijding van de maximaal toegelaten snelheid.

Mij lijkt het de moeite eens de foto van de overtreding en het ijkingsattest op te vragen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 14 aug 2013 22:25

Niet- ingeschreven voertuig ..... dat wil zeggen dat in de databank DIV er nog GEEN registratie is van uw nieuw voertuig.
Trouwens reed u nog met een 'oud' type van nummerplaat dan moet u zo wie zo een nieuwe nummerplaat krijgen en de oude opsturen.
Dan zal op uw verzekering de nieuwe nummerplaat staan.

Waarom foto en ijkingsattest opvragen....?

Een aanvraagformulier is GEEN inschrijving.

Billy1984
Berichten: 7

#9 , 23 aug 2013 13:28

Het is misschien best eens nazicht te doen van je kentekenbewijs. Welke datum van inschrijving staat er daar op vermeld. Dat is ook de datum dat van belang is bij de inbreuk aangaande de inschrijving.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”