Rijbewijs kwijt als je het moet inleveren op de rechtbank

ALVP
Topic Starter
Berichten: 35

Rijbewijs kwijt als je het moet inleveren op de rechtbank

#1 , 02 aug 2013 16:52

Welke stappen dien je te ondernemen als je je rijbewijs kwijt bent, maar dit moet inleveren ?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 02 aug 2013 17:12

Bedoelt U:
- Hoe en waar moet ik mijn rijbewijs inleveren bij een verval recht van sturen?
OF
- Ik moet mijn rijbewijs inleveren, maar ik ben het verloren?

ALVP
Topic Starter
Berichten: 35

#3 , 05 aug 2013 09:14

Ik dien mijn rijbewijs in te leveren, maar ben het verloren.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 aug 2013 10:36

Dan moest je dat zo wie zo al gaan aangeven als zijnde verloren. Kan nog een bijkomende boete opleveren.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 05 aug 2013 12:57

Aangifte bij politie van verlies. RB wordt dan gesignaleerd.
Ook zeggen dat u het moest binnen leveren wegens een vonnis ... geef de nodige coördinaten mee.
Vermoedelijk is uw kwartierinspecteur heb bevelschrift komen afleveren stel deze ook in kennis.
Uw nieuw RB gaan ophalen bij de gemeente - en dit binnen de periode (5) dagen gaan afgeven ter griffie.

Bega niet de stommiteit om een valse verklaring af te leggen over uw RB.
Kortgeleden nog iemand weten veroordelen tot iets meer en anders dan het oorspronkelijk rijverbod.

Mariette
Berichten: 2507

#6 , 05 aug 2013 13:43

Dan moest je dat zo wie zo al gaan aangeven als zijnde verloren. Kan nog een bijkomende boete opleveren.
ik bekijk mijn rijbewijs in feite nooit. Als iemand het toevallig uit mijn portefeuille heeft gepikt zal ik het enkel kunnen melden op het ogenblik dat iemand erachter vraagt, of - zoals het geval van TS : als ik het moet inleveren.

Dan kan men toch melden dat het pas "gisteren" was dat men bemerkte dat het rijbewijs verloren was? of is dat ook strafbaar?

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 05 aug 2013 18:41

Indien echt verloren ..dan kan het perfect onbekende plaats onbekende datum zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”