Boetes negeren

Wietse84
Topic Starter
Berichten: 3

Boetes negeren

#1 , 02 jun 2007 17:49

Beste, ik ben nieuw hier op forum en heb een vraag over verkeersboetes (alweer zo een)

Ik ben student en rij regelmatig met de motor naar school, mijn motor is redelijk sportief en zo ook mijn rijstijl... Helaas voor mij was het hier de laatste maand regelmatig controle. 2 weken geleden kreeg ik een boete in de bus voor te snel rijden ( 61 km/h waar ik 50 mocht : 55 euro) Dat viel nog wel mee en heb de boete gewoon betaald.
Gisteren (vrijdag) kreeg ik weer een boete in de bus, maar deze keer was het niet mals: 230 euro ( 84 in bebouwde kom, andere zone).
Aangezien ik student ben en mijn inkomen dus beperkt is tot mijn zakgeld en vakantiewerk, zie ik het niet echt zitten om die boete te betalen... (onderandere omdat het het einde van het school jaar is en mijn geld er zo'n beetje door is)
Is er een verband tussen de hoogte van de boetes en de frequentie dat je geflitst wordt?
Wat gebeurt er als ik de uitnodiging tot betaling gewoon negeer?
Wat is de kans dat het geseponeerd wordt, of gewoon vergeten? Of moet ik mij voor 230 euro aan een deurwaarder verwachten of zelfs verantwoorden voor rechter? :?

mvg

Wietse

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#2 , 03 jun 2007 17:34

Bij niet betalen binnen het gestelde termijn,krijg je een verwittiging en indien je dan nog niet betaal kom de wijkagent met een overschrijving en die neem een korte verklaring op en vraag je nog om binnen de 5 dagen te betalen,indien je dat dan nog niet doet wordt het door gestuurt naar het parket en wordt je uitgenodigt bij de rechter en die zal er niet mee lachen nog minder er oren naar hebben dat je student ben.Als je de zaak laat voorkomen hou er rekening mee gerechtskosten en speciaal fonds.
IK spreek van ondervinding verleden jaar ben ik geflist geweest in een bebouwde kom reed er 37 teveel kreeg geen kans op een onmiddellijke inning maar moest naar de rechtbank wel dat is in feb voor gekomen werdt er behandelt als een moordenaar kreeg een boete en een week rijverbod wel de boete zat in de bus vrijdag.
geldboete 462 euro
speciaal fonds 137.5
gerechtskosten 42.79
samen 642.29 euro

Wel aan u de keus zou ik zo zeggen proberen te betalen of er een kleine 650 euro voor over hebben.

En het was me eerste overtreding aan die snelheid dus als je er al meerderen gehadt heb is het nog meer.

Wietse84
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 jun 2007 21:21

:shock: wow das idd niet mals...
er zal dan toch niks anders opzitten om de boete te betalen blijkbaar... dat wordt weer de broeksriem aanhalen... :(
toch bedankt voor je antwoord

grtzz
wietse

Reclame

araneus
Berichten: 66

#4 , 04 jun 2007 11:41

Misschien toch maar eens nadenken over je rijgedrag. Als je een boete krijgt voor 84 km per uur in de bebouwde kom dan reed je voor de correctie al 90. Op je teller stond er waarschijnlijk bijna 100 km/u. Binnen een bebouwde kom is dit volkomen ontoelaatbaar. Ik heb dat je weldra je rijbewijs voor een zeer lange tijd kwijtspeelt. Het zal goedkoper zijn voor jezelf en de verkeersveiligheid in je buurt zal er sterk door verbeteren.

Wietse84
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 06 jun 2007 11:16

ik geef toe dat mijn rijstijl mss een beetje aan de snelle kant ligt, maar je moet weten dat die baan waar ik reed zo'n lange, kalme, rechte weg is. de flikken weten ook wel waar ze moeten gaan staan om hun centjes te verdienen. Als je daar 50 rijdt, wordt je ingehaald door de tractors...
Ik rij mss wel snel(ler), maar ik hou genoeg marge enzo. integen stelling tot die aso's met hun suv's die op de snelweg komen bumperkleven, snijden of rechtsinhalen, maar daar heb ik nog nooit controle op gezien. (en nu rij ik toch bijna daglijks van brussel naar antwerpen en terug)
het is ook niet zo dat ik constant mijn gas open trek, ik heb gewoon pech gehad met de controles....

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#6 , 06 jun 2007 13:49

Vraag lijkt me voldoende beantwoord. Slotje.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”