Verkeersfeiten gepleegd door andere persoon met mijn motor

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Verkeersfeiten gepleegd door andere persoon met mijn mot

#16 , 24 jul 2013 16:38

Deze manier van justitie trekt op niets hoor het is mijn eigendom ik heb niets gedaan dus logischerwijze zou ik deze gewoon moeten terug krijgen.
Heu... deze manier van justitie is net WEL correct: stel dat uw maat die brommer de vernieling had ingereden, zou u dan nog van mening zijn dat u geen rechtsmiddel nodig hebt om de schade / de gevolgen op uw vriend te verhalen?

Bekijk het zo: als uw vriend uw motorfiets steelt en hiermee overtredingen maakt en aangehouden wordt, en u weigert uw vriend aan te klagen voor diefstal, dan zegt u eigenlijk dat uw vriend de toestemming had om met de motorfiets te rijden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 24 jul 2013 18:31

U spreekt over een bromfiets daarom.
Maar u hebt geen dossiernummer.

Normaliter staat dat op het PV van verhoor van uw vriend.
Vraag een copie van dat verhoor (voor uw rechtsbijstandsverzekering).

Wat hierboven staat is natuurlijk ook wel een gegeven....
In principe ALS de eigenaar opdaagt EN de papieren blijken in orde te zijn krijgt deze de motorfiets terug mee.
Hij wordt daarbij gehoord en copie van alle documenten wordt aan PV bijgevoegd.

Als er niets anders met de motorfiets aan de hand is krijgt u gewoon een document mee waarmee u het voertuig bij de aangestelde garage kan ophalen.
Uit uw verklaring moet dan uw kant van het verhaal blijken.

Nu kan het zijn dat u mede vervolgd gaat worden aan het uitlenen van een motorfiets aan iemand zonder geschikt rijbewijs.

Indien het een bromfiets was .... zowiezo beslag om de stukken die het voertuig sneller laten rijden te demonteren.
Is standaard procedure.

Appie12
Topic Starter
Berichten: 36

#18 , 25 jul 2013 11:56

Deze forum is zo handig en informatief!!!! ;d

Ik heb dus met parket gebeld en ik krijg het gewoon terug.

Politie was in deze situatie een dikke nul ivm met de informatie omtrent de inbeslagname...


Volgens de politie was ik hem kwijt voorgoed en word ik bestraft door de platen erop te laten staan en verplicht belasting te betalen... ?? Leve deze forum! :d

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 25 jul 2013 12:06

Vraag is echter wanneer u hem terugkrijgt.

Normaal zal parket nu opdracht geven aan politie om voertuig (na verhoor van eigenaar) terug te geven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”