Rechtbank Boete

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

Rechtbank Boete

#1 , 20 jul 2013 03:01

Ik was gepakt tijdens mijn rijverbod periode , ik moest verklaring gaan afgeve daarna heb ik boete gekregen van 165 euro voor niet dragen van gordel
Daarna heb ik papier gekregen dat ik moet voorkomen op 16 oktober , nu heb ik weer een papier gekregen van openbaar ministerie .

Bij toepassing van het artikel 216 Bis van het wetboek van strafvordering stel ik U voor : voor 15-08-2013 een geldsom te betalen van 75,00EUR ten kantore van de ontvanger der penale boeten (zie adres op het overschrijvingsformulier hieronder), dat geopend is van maandag tot en met vrijdag telkens van 8 tot 12uur , ofwel bij middel van het overschrijvingsformulier hieronder . Bij elke betaling moet u de mededeling vermelden die staat op dit overschrijvingsformulier. Indien U de voorgestelde betaling verricht , zal de Strafvordering vervallen en zullen er door mijn ambt geen vervolgingen meer ingesteld worden.

nu is mijn vraag hoe kan ik nu een boete krijgen ? Ik ben nog niet naar rechtbank geweest ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2013 15:50

Het parket stelt u een minnelijke schikking voor. De vraag is echter of dit wel is voor het rijden omdat u reed ondanks het rijverbod. Lees de brief die u gekregen hebt zeer aandachtig. Maar 75 euro voor dergelijke overtreding lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 24 jul 2013 02:22

75 euro is voor andere overtreding maar wat kan ik verwachten ?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 24 jul 2013 09:06

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”