Hoe betaal ik een parkeerbon in Frankrijk ?

boerkenaas
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Herk-de-Stad

Hoe betaal ik een parkeerbon in Frankrijk ?

#1 , 31 mei 2007 15:36

Ik heb in Le Touquet (Frankrijk) een parkeerbon van 11? achter mijn ruitenwisser gevonden. Te betalen per cheque of met boetezegels. Nu wil ik dat wel betalen, maar dit blijkt niet zo eenvoudig te zijn. Op mijn bank (Argenta) kunnen ze me geen loketcheque geven die in het buitenland geldig is. Zelf heb ik geen (euro of gewone) cheques meer en ik heb ook niet veel zin of tijd om speciaal naar Frankrijk te rijden achter boetezegels. Kan ik bvb ook gewoon geld in een envelope steken? In principe zal dat dan wel 15? moeten zijn omdat muntstukken voor de post dan weer niet kunnen...

Deze twee vragen had ik graag beantwoord gehad:

1. Wat is nu in feite de beste (simpelste) mogelijkheid om de boete te betalen?
2. Wat is het risico als ik niet zou (kunnen) betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 01 jun 2007 09:19

Staat er geen rekeningsnr. op? (BIC en IBAN)

boerkenaas
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Herk-de-Stad

#3 , 01 jun 2007 20:02

Neen... Dan was het inderdaad vrij eenvoudig geweest maar er staat geen enkel rekeningnummer op, en dus al helemaal geen IBAN of BIC code ....
Slechts twee mogelijkheden van betaling:

1) Soit ?tablir UN CH?QUE libell? ? l'ordre du Tr?sor public ...
2) Soit coller UN TRIMBRE-AMENDE (partie ? envoyer) ....

En een adres (B.P) uiteraard

En de vermelding binnen 45 dagen te betalen ....

Of kan ik daarvoor misschien ook BELGISCHE boetezegels gebruiken?

Ik vind dit wel behoorlijk stom en ik heb zelfs het gevoel dat als ik dit probeer te regelen en iets fout doe, dat ik ?n mijn geld kwijt ben ?n nog eens kan aangesproken worden de volgende keer dat ik op Franse bodem kom...

Of misschien zelfs dat ze dit doorgeven aan de Belgische justitie met nog een extra boete er bovenop?

Voor alle duideljkheid: liefst van al zou ik dit graag correct willen afhandelen! Ik vind dit trouwens niet echt een boete. Ik had daar een 4-tal uren langer gestaan dan voorzien en je betaalde er zowiezo 2? per uur. In feite is dit dus maar 3? te veel, die ik graag wil betalen, maar dan moeten ze er toch wel rekening mee houden dat ik dit vanuit Belgi? moet regelen, gezien dit op een zaterdagnamiddag plaats vond en ik op dat ogenblik ter plaatse geen boetezegels kon vinden....

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 01 jun 2007 20:21

Hoeveel tijd heeft U nog om te betalen?
Mijn zus woont in MENEN op een paar 100 m van de Franse grens...ik kom er regelmatig...als het niet voor morgen is, kan ik die boetezegels wel gaan kopen voor U.

U ziet maar, ik hoor het wel!

boerkenaas
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Herk-de-Stad

#5 , 02 jun 2007 00:08

Als dat zou kunnen, dan zou dat zeer fijn zijn!
Ik heb nog 45-5 =40 dagen tijd, dus dat zou in principe geen probleem mogen zijn.
Als je het wil doen (ik hoop dat dit je niet te veel last berokkent) laat dan maar weten hoe we dit regelen. Het makkelijkste lijkt me dat je me je (per mail) je rekeningnummer bezorgt en hoeveel je aanrekent voor je persoonlijke kosten. Volgens de bon moet het wel "un seul timbre-amende, pas de timbre fiscal" zijn. Dus ??n enkele BOETEzegel van 11? ....

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 29 jun 2007 09:07

Probleem opgelost!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”