rechtbank

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

rechtbank

#1 , 18 jul 2013 04:35

Ik had 1 maand rijverbod gekregen en toen was ik weer gepakt op mijn verbod periode nu moet ik voorkomen wat kan ik verwachten

mvg
Laatst gewijzigd door burakkonak op 08 okt 2013 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 18 jul 2013 07:43

Het huidige rijverbod moet je nog altijd verder uitdoen.

Verder:
Straffen verdubbeld bij herhaaldelijk rijden onder rijverbod

Wie een rijverbod kreeg en toch blijft rijden, riskeert een gevangenisstraf van 15 dagen tot een jaar en een geldboete van 500 tot 2.000 euro (*) (of één van deze straffen). Daarnaast dreigt ook een bijkomend rijverbod van minstens 3 maanden tot maximum 5 jaar of een levenslang rijverbod.

Vanaf 1 maart 2013 worden die straffen verdubbeld bij herhaling binnen de 3 jaar. Daarmee komt er voor het rijden spijts het verval van het recht tot sturen een identieke recidiveregeling als voor het rijden spijts de onmiddellijke intrekking van het rijbewijs door het parket die al langer bestond.

(*) Bedragen te vermenigvulden met 6 opdeciemen (vb. 200 x 6 = 1200).
bron: http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... -rijverbod

Komende uit dit artikel (art.48)
Artikel 48

Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot een jaar en met geldboete van 500 euro tot 2 000 euro of met een van die straffen alleen en met het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste drie maanden en ten hoogste vijf jaar of voorgoed, wordt gestraft, hij die:

1° een voertuig of een luchtschip bestuurt, een rijdier geleidt of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, spijts het tegen hem uitgesproken verval;

2° een motorvoertuig bestuurt van de categorie bedoeld in de beslissing van vervallenverklaring of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, zonder het voorgeschreven onderzoek met goed gevolg te hebben ondergaan.

De straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan.
Bron: http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... afd3#art48" onclick="window.open(this.href);return false;

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 10 okt 2013 12:59

Not again ....

M'n beste Burakkonak, ik heb het u >>> hier toch allemaal al in het lang en breed uitgelegd ? Nog maar eens: de antwoorden gaan heus niet veranderen .....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”