Laattijdige boete

CWilliam
Topic Starter
Berichten: 1

Laattijdige boete

#1 , 05 jul 2013 07:57

Heb in 3/2007 een lichte aanrijding (zonder menselijke- & blikschade) gehad met een 6tal pintjes in mijn lichaam. Ik was klaar en duidelijk in fout en wou alles op een volwassen (discrete) manier oplossen. De tegenpartij was zeer agressief en dacht er anders over en heb het dan op mijn manier opgelost. In 6/2009 is de uitspraak gedaan en nu in 3/2013 krijg ik de boete, is dit niet wat laat en kan ik eventueel een verzoek indienen om genade te verkrijgen ? Heb sinds 2007 zelfs geen parkeerboete meer gekregen en de boete ligt vrij hoog, vind dat de boete, de dag van vandaag, zijn doel gemist heeft. Ik ben wel reeds enkele maanden begonnen met de afbetaling ervan. Begrijp me niet verkeerd, ik heb iets fout gedaan (in het verleden) en verdien om gestraft te worden, maar de proporties liggen wat fout de dag v vandaag... Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 05 jul 2013 08:18

Ik dacht dat de verjaringstermijn voor 'correctionele straffen' 5 jaar is.
Persoonlijk vind ik het ook wat lang maar ja.
Heb zelf ook eens een boete gekregen bijna 3 jaar na de uitspraak...

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 05 jul 2013 22:00

Uitspraak in 2009 .... stel correctioneel feit dus 5 jaar.
Is de uitspraak ooit aan u betekend?
Wat bedoeld u met op mijn manier opgelost??

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 14 aug 2013 13:35

U stelt dat er geen blikschade was, maar wel een tegenpartij? Leg dit misschien eens uit.

De uitspraak waarover u spreekt, veroordeelde die u tot een geldboete of een schadevergoeding. Er is namelijk een verschil tussen beiden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”