Flitsen op Prive terein

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

Flitsen op Prive terein

#1 , 20 jun 2013 17:37

Vraagje,

Mag de politie met een voertuig op privé eigendom staan om vervolgens met een onbemande camera te flitsen??

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 20 jun 2013 17:45

Ja. Het is dan geen onbemande camera trouwens. Dat is er een op een paal en zonder agenten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

stefto
Berichten: 60

#3 , 21 jun 2013 14:11

Mag de politie met een voertuig op privé eigendom staan om vervolgens met een onbemande camera te flitsen??
Ja. Het is dan geen onbemande camera trouwens. Dat is er een op een paal en zonder agenten.
??? Een politievoertuig in de vorm van een paal? Zonder agenten is het een geparkeerd politievoertuig in de vorm van een paal. Of is het dan een soort politiedrone voor op de weg?
:wink:

Bedoelt u dat een flitspaal op privéterrein mag maar een bemande camera niet?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 21 jun 2013 14:46

Politievoertuig mag vanop privéterrein flitsen.

Onder onbemande camera's worden enkel flitspalen verstaan. Camera's opgezet vanuit een voertuig zijn bemand.

stefto
Berichten: 60

#5 , 21 jun 2013 15:28

Politievoertuig mag vanop privéterrein flitsen.
Mogen zij bijvoorbeeld op mijn oprit komen staan om te flitsen?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 21 jun 2013 16:40

Mits toelating te vragen: Ja
Iets dergelijks heeft me ooit 150 € gekost. (anoniem voertuig stond op privé garage-inrit).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”