bewijs van goed gedrag versus strafblad

F27M50
Topic Starter
Berichten: 7

bewijs van goed gedrag versus strafblad

#1 , 15 jun 2013 11:04

Hallo iedereen,ik zit met een vraag waar ik op het internet al verschillende tegenstrijdige antwoorden heb gelezen.

Hopelijk kan hier iemand met de oplossing komen.

Ik ben me aant afvragen of veroordelingen van een politierechtbank (verkeersmisdrijven) op het bewijs van goed gedrag en zeden komen te staan.

normaal gezien verdwijnen politiestraffen automatisch na 3 jaar van het uitreksel van het strafblad,maar dit is eigenlijk niet zo erg,gezien het een document is dat vooral politie/juristen/rechters gaan opvragen in geval er iets voorkomt...

Over het bewijs van goed gedrag en zeden is er meer speculatie:sommigen beweren dat er voor verkeersmisdrijven nooit iets op komt te staan,en enkel voor misdrijven behandeld door de correctionele rechtbank en hoger.maar hoe zou dat kunnen? stel ik rij iemand dood met 2 promille en pleeg vluchtmisdrijf,dan wordt mn zaak behandeld door een politierechter 9 kans op 10.die geeft me dan waarschijnlijk een lang rijverbod,een geldboete,en misschien een celstraf erbovenop en dat zou dus allemaal niet verschijnen op het bewijs van GOED GEDRAG EN ZEDEN?

dank voor alle antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 17 jun 2013 10:29

Beste,

Het bewijs GGZ bestaat niet meer, dat is nu 'uittreksel uit het strafregister'.
Veroordelingen door de rechtbank komen sowieso op je 'uittreksel' te staan. Dus OOK veroordelingen door de politierechtbank. Onmiddellijke inningen en minnelijke schikkingen niet (als je ze betaald natuurlijk).
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat veroordelingen door de politierechtbank na 3 jaar automatisch verdwijnen... De politierechter spreekt ook correctionele straffen (wanbedrijven) uit en of die automatisch verdwijnen???

http://www.strafrechtadvocatenwijzer.be ... en+misdaad" onclick="window.open(this.href);return false;

En de meeste werkgevers vragen ook zo'n attest op, dus niet allen politie/juristen/rechters... Het attest is soms zelf nodig voor de uitoefening van bepaalde hobby's zoals sportschieten.

Franciscus
Berichten: 38589

#3 , 17 jun 2013 19:07

En er kunnen verschillende modellen zijn al naargelang voor wie en wat.
Daarbij kan er voor bepaalde beroepen eveneens een moraliteitsonderzoek gebeuren.

Ik dacht trouwens dat ook de OI en de MS terug zouden bijgehouden worden...
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/15/959.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”