Parkeren

Hansvdv86
Topic Starter
Berichten: 2

Parkeren

#1 , 11 jun 2013 22:12

Dag allemaal,

Ik ben net verhuisd en woon in een buurt met nogal wat parkeertekort.
Nu is het in vele situaties als volgt:

Verkeersbord _______________________ Garage ________________________Verkeersbord
Parkeren toegestaan( Wegmarkering waar staat dat ik hier mag staan ) parkeren toegestaan
--> ___________________________________Auto__________________________<--

Mag ik mij wagen nu voor deze garage / oprit zetten (al dan niet deels) want volgens de 2 boven staande wettelijke markeringen is dit toch toegestaand;

Het hoogste in rang is het verkeersbord, vervolgens de wegmarkering en deze laten alletwee toe dat ik hier mag staan.

Ik heb al gezocht in de algemene verkeerswetgeving maar vond de bovenvermelde omschrijving niet terug.
Iemand die mij hier een duidig / correct antwoord op kan geven?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 11 jun 2013 22:23

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
...
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
...
Het benieuwt mij welke verkeersborden er staan.

Franciscus
Berichten: 38594

#3 , 11 jun 2013 22:25

En welke wegmarkering????

Reclame

Hansvdv86
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 11 jun 2013 23:05

een E9a gecombineerd met een wit bord met zwarte pijl daaronder

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 11 jun 2013 23:19

Het hoogste in rang is het verkeersbord, vervolgens de wegmarkering en deze laten alletwee toe dat ik hier mag staan.
Markering en bord zijn gelijkwaardig, alletwee verkeerstekens.

lohabra
Berichten: 1015

#6 , 12 jun 2013 11:05

Post mss eens een foto, of geef mss een link naar google streetvieuw. En welke wegmarkering bedoel je precies? Welke wegmarkering geeft aan dat u er mag parkeren?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Angel87
Berichten: 84

#7 , 12 jun 2013 19:29

Het is nooit toegestaan te parkeren voor de inrij van een woning.

Het betreffende artikel is hierboven reeds vermeld.
Alis Volat Propriis

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 12 jun 2013 23:11

Op het (niet meer actieve) forum van wegcode.be een gelijkaardige vraag gevonden (parkeren voor buiten de rijweg liggende parkeerplaatsen), en daar werd gesteld dat het bord E9a wel degelijk boven de verkeersregels gaat, en bijgevolg parkeren daar wel was toegestaan.

In alle geval, best de wegbeheerder hiervan op de hoogte brengen, zodat hij dit kan aanpassen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”