Afsluiten voertuig

floe
Topic Starter
Berichten: 2

Afsluiten voertuig

#1 , 09 jun 2013 17:57

Hallo,
In mijn voertuig is er schade aangericht (vandalisme) Dacht van klacht in te dienen bij plaatselijke politie maar probleem is dat mijn voertuig op de openbare weg stond spijtig genoeg vergeten deuren te sluiten. Ik weet dat een voertuig niet afgesloten achterlaten op de openbare weg strafbaar is dus vroeg ik mij af of het wel zin heeft van klacht in te dienen zonder dat er sporen zijn van inbraak?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Angel87
Berichten: 84

#2 , 09 jun 2013 18:24

Je spreekt over opzettelijke beschadigingen en over braak, wat is er precies gebeurt ?
En ik neem aan dat het gepleegd is door een onbekende dader of daders...

Is er enkel schade aangericht in de wagen ? --> Kan je akte laten opstellen bij politie voor opzettelijke beschadigingen
Is er iets gestolen uit de wagen ? --> Kan je akte laten opstellen bij politie voor diefstal

Heb nog nooit geweten dat er akte wordt opgesteld tegen een slachtoffer van 1 van bovenstaande feiten omdat hij/zij de wagen niet slotvast had achtergelaten...
Alis Volat Propriis

floe
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 jun 2013 19:00

Er is niets gestolen en idd dader onbekend. Maar weet niet goed in hoe verre ik nog kan beboet worden want voor zover ik weet is uw wagen niet slotvast doen volgens de politie aanleiding geven tot...en moet dan wel zien dat de boete niet hoger is dan de schade.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 09 jun 2013 23:58

Grootste probleem zal verzekering zijn.
Dit indien u schadevergoeding wil .

Angel87
Berichten: 84

#5 , 10 jun 2013 07:26

moet dan wel zien dat de boete niet hoger is dan de schade.

Is 1ste graad overtreding dus een boete van 50 euro. In theorie... want zoals ik al gezegd heb, zal u niet beboet worden als u aangifte gaat doen.

Verzekering is inderdaad een andere kwestie...
Alis Volat Propriis

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”