Theoretisch Herstelexamen

Mrds
Topic Starter
Berichten: 4

Theoretisch Herstelexamen

#1 , 04 jun 2013 21:42

Hallo,

Begin dit jaar ben ik veroordeeld geweest voor dronken sturen, had niet mogen gebeuren zie ik nu ook wel in. Maar dat ter zijde
Mijn straf was :
- een geldboete
- herstelonderzoeken theorie, psychisch en medisch
- cursus

Nu krijg vandaag twee brieven in de bus.
Eén hiervan was ivm met de psychische en medische proeven, alles hieromtrent is duidelijk.

Maar de tweede brief kwam van
Autoveiligheid N.V.
Bureau voor technische controle N.V.

met het feit dat op aanvraag van het Parket van de procureur des Konings ik het theoretisch herstelexamen mag afleggen zonder afspraak.
Nu deze brief komt van een vestiging in Alken??
Had nog aan de griffier gevraagd en deze vertelde me dat ik zelf een centrum mocht kiezen, en dat deze mij een papier zouden invullen dat ik moet meenemen als ik mijn rijbewijs terug kom halen.
Is het niet mogelijk het theorie examen in het examencentrum van Leuven te doen? of is dit een speciaal theorie-examen? Wat houd dit in? Want in de brief stond ook dat dit tot een half uur in beslag kan nemen, wat me verdacht lang lijkt.

Alvast bedankt!

Dimitri

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 05 jun 2013 09:28

Is het niet mogelijk het theorie examen in het examencentrum van Leuven te doen? of is dit een speciaal theorie-examen? Wat houd dit in? Want in de brief stond ook dat dit tot een half uur in beslag kan nemen, wat me verdacht lang lijkt.
Neen, da's niet verdacht lang. Het examen telt 50 multiple-choice vragen (minimum slagingspercentage: 41/50). U krijgt per vraag 15 seconden bedenktijd. 50 x 15 = 750 seconden. Ofte 12,5 minuut. Uw tijd begint te lopen NA voorlezen van de vraag. Bovendien, zal de computer u voorstellen om een vrijblijvend proefexamen van 4 vraagjes op te lossen. Dit louter om te wennen aan het systeem, en heeft verder geen enkele invloed op het examenresultaat zelf. U kan ze dus alle 4 foutief beantwoorden, en toch nog 50/50 halen. Beslist een aanrader, zo verliest u alvast geen punten omdat u nog zou moeten wennen aan het systeem.

Dus al met al, zal zo'n examen inderdaad wel ongeveer een dik half uurtje duren. Dat is perfect normaal, en daarover hoeft u zich alvast geen zorgen te maken.

De overige vragen, laat ik aan de juristen op dit forum.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Mrds
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 05 jun 2013 10:48

Oke, bedankt voor dat al uit te klaren Lohabra!

Reclame

Mrds
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 19 jun 2013 18:20

Iemand van de Juristen die me nog kan verder helpen met mijn andere vraag?

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 19 jun 2013 18:35

Geen idee...eens terug naar de griffier bellen ....

stefto
Berichten: 60

#6 , 19 jun 2013 23:08

Bel gewoon even één van de vestigingen van Autoveiligheid N.V. en vraag hen of je vrije keuze hebt van examencentrum voor dat examen. Zij kunnen je zeker verder helpen.

Mrds
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 22 jun 2013 22:04

Heb dus geïnformeerd, moet dus toch naar Alken omdat mijn dossier daar ligt
belachelijk in mijn ogen maar kom.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”