Kan men het reglement veranderen om vroegere boetes te innen

jeanfrisco
Topic Starter
Berichten: 8

Kan men het reglement veranderen om vroegere boetes te innen

#1 , 04 jun 2013 12:24

In een dispuut met Vinci Park kreeg ik vandaag deze mail:

In navolging van uw klacht bij de stadsontvanger hebben wij in samenspraak met de stadsontvanger uw dossier in wacht gezet. Uw dossier werd daarna voorgelegd aan het overlegcomité met de stad. Ondertussen heeft het overlegcomité plaatsgevonden en werd er met betrekking tot uw dossier een beslissing genomen.
Het overlegcomité heeft, rekening houdend met alle elementen uit uw dossier, beslist om de 2 retributiebonnen van 4 december 2012 te annuleren.
De overige 15 retributiebonnen zullen terug geactiveerd en dus ingevorderd worden, aangezien deze volledig conform het retributiereglement, goedgekeurd op 27/02/2013, werden uitgeschreven.

Wij verzoeken u dan ook om de openstaande retributiebonnen te vereffenen. U vindt hiervan een overzicht in bijlage.


Al deze bonnen zijn uit de periode december 2012 - januari 2013. Deze zaak was (mondeling) afgehandeld en nu krijg ik deze mail waar men aanhaalt dat op 27/2/2013 een nieuw retributieregelment werd uitgeschreven.

Het kan toch niet dat bonnen die voor het uitschrijven van dat reglement nu ineens betaald moeten worden ?

Iemand hier ervaring mee?

Thanks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 jun 2013 13:27

indien de overtreding werd begaan voor het ingaan van de nieuwe regels, is het van zelf sprekend dat men zich alleen kan baseren op de oude regels.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 04 jun 2013 22:50

En wat is het verschil tussen de regelgeving van toen en nu?

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 05 jun 2013 09:25

ik vermoed dat het "nieuwe" reglement" enkel gaat over bijv. inningsprocedure e.a. Maar niet over de wezenlijk inhoudelijk mbt tot uw (mogelijke) overtredingen.
dus in dat geval is dat géén reden om ze niet te betalen.
Maar als het effectief gaat over wel of niet overtreding, dan is dat inderdaad een anomalie..

jeanfrisco
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 06 jun 2013 10:59

Ik ga alleszins de 2 reglementen eens opvragen. Alvast bedankt voor je antwoorden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”