snelheidsboete met auto van overledene

denonkel
Topic Starter
Berichten: 128

snelheidsboete met auto van overledene

#1 , 29 mei 2013 22:29

Onlangs is de auto van mijn vader geflitst, die op dat moment al een maand overleden was. Ik heb de akte van overlijden als antwoord opgestuurd. Kan ik verplicht worden om de chauffeur prijs te geven? Wat als er al een foto bestond? De vraag is juridisch-technisch. De wet van Wathelet, die het achterpoortje ivm niet-opgeven van de chauffeur ging sluiten, is nog niet klaar met zijn wet. Heb ik gechecked bij het kabinet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 30 mei 2013 10:28

Onlangs is de auto van mijn vader geflitst, die op dat moment al een maand overleden was. Ik heb de akte van overlijden als antwoord opgestuurd. Kan ik verplicht worden om de chauffeur prijs te geven? Wat als er al een foto bestond? De vraag is juridisch-technisch. De wet van Wathelet, die het achterpoortje ivm niet-opgeven van de chauffeur ging sluiten, is nog niet klaar met zijn wet. Heb ik gechecked bij het kabinet.
Als de chauffeur onbekend is, is het de eigenaar van de wagen die de boete zal moeten betalen. In dit geval dus de erfgenaam.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

filiep
Berichten: 33

#3 , 31 mei 2013 14:23

Als de chauffeur onbekend is dan moet je dit zo noteren en is het de persoon die eigenaar is maar aangezien die overleden is kan het onmogelijk deze persoon zijn en vervalt de boete. Daarom dat er vele de wagen inschrijven op hun kinderen. Flits, bestuurder onbekend, eigenaar? kind van 8 jaar kan het niet zijn dus geen boete.

Men gaat dit inderdaad aanpakken met de nieuwe verkeerswetgeving maar die is er nog niet.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 01 jun 2013 16:03

Denkt u dat echt?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”