Waar mag ik met dit elektrisch skateboard rijden ?

Milo72
Berichten: 1016

Re: Waar mag ik met dit elektrisch skateboard rijden ?

#16 , 12 apr 2017 14:52

Fietspad is (een deel van de) openbare weg.

Deel van Art. 2 Wegcode: "Fietspad" : het deel van de openbare weg dat voor het verkeer van fietsen en tweewielige bromfietsen klasse A is voorbehouden

M.a.w.: nee. :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 12 apr 2017 18:51

Hopelijk hebt u een heel goed verzekering als u wel met zo"n tuig op de openbare weg komt.

Milo72
Berichten: 1016

#18 , 13 apr 2017 09:27

Is de kans niet (heel) groot dat men ofwel geen verzekering kan krijgen (voor iets waarmee je niet op de openbare weg mag), ofwel enkel een verzekering kan krijgen voor gebruik buiten de openbare weg (circuit, skatepark, ...) die zich terugtrekt als je er toch mee op de openbare weg rijdt ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 13 apr 2017 10:24

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 13 apr 2017 16:44

Ik lees daar dat die dingen niet op het voetpad mogen. Bij ons in de wijk rijden er ook een aantal kinderen op zo'n ding rond (allemaal ouder dan een jaar of 10, schat ik), en zij rijden wel zo goed als altijd op het voetpad. Op zich stoor ik me hier niet aan, maar in principe zou de politie hen allemaal kunnen beboeten (of hun ouders)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”