betaling boete zonder gestruct. mededeling genegeerd

wallies
Topic Starter
Berichten: 3

betaling boete zonder gestruct. mededeling genegeerd

#1 , 14 mei 2013 21:26

Eind vorig jaar heb ik een parkeerboete betaald vooraleer ik het overschrijvingsformulier had gekregen, dus zonder de gestructureerde mededeling, maar wel met het juiste nummer van het PV, zodus men kan dit onmiddellijk linken.
Met de eerste betalingsherinnering ben ik met het bewijs naar het politiekantoor gegaan en ze zeiden dat ze die betaling wel gingen terugvinden.
Een tijdje later krijg ik een herinnering van de procureur des konings. Om zeker te zijn ga ik persoonlijk de betalingsbewijzen in de bus steken van het parket.
Drie weken geleden krijg ik een laatste aanmaning van de lokale politie. Ik ga met het betalingsbewijs naar de lokale politie en daar krijg ik te horen dat die betaling niet geldt omdat het niet is overgeschreven met de gestructureerde mededeling en dat ik opnieuw moet betalen (lees: die eerste 50 EUR ben ik kwijt).

Voor alle duidelijkheid, het gaat wel degelijk altijd over hetzelfde PV.

Dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn? :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 15 mei 2013 00:16

Vraag aan de politie welke dienst van penale boeten de zaak opvolgt in A heeft men zowel Bolivarplaats als Italiëlei.
Via de rek nr kan politie wel te weten komen welke van de twee.
Dan kan u daarna gaan bellen naar.

Wie heeft de fout gemaakt.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”