#2 , 04 mei 2013 18:17
Ik vermoed van wel.
Men kan meer en meer de via computersysteem ingegeven ongevallengegevens, snelheidsovertredingen, en alle andere verkeersinbreuken op een kaart aanbrengen en zo de zwarte punten en hotspots van overtredingen volledig in kaart brengen.
Zo zal men alle acties zoals controle dronken voeren, extra controle buiten de flitspalen enz enz aan de verschillende diensten doorgeven en via het managementsysteem zullen de leidinggevenden daar de nodige acties op laten doorgaan.
Men (de leidinggevenden en stafdiensten) kunnen zo dag op dag hun plannen (fenomeen bestrijding) aanpassen.
Men maximaliseert zoveel mogelijk de inzet van de politie-inspecteur op straat en minimaliseert en standaardiseert het bureauwerk.
Zo gaat men meer en meer over tot nummerplaatherkenning bij acties, gebruik van laptop/tablet in de wagens... afspraken met parket inzake verwittigen procureur ( vb intrekken RB moet in bepaalde gevallen zelfs niet meer gebeuren ... pdK ziet dat wel op zijn laptop als hij met wachtdienst is en pdK verkeer ziet dat wel op de listing 's morgens bij aanvang dienst)....
Hebt u trouwens enig idee wat een verkeersongeval aan de gemeenschap kost?