Minimum gegevens op PV

nonkel_ir
Topic Starter
Berichten: 23

Minimum gegevens op PV

#1 , 29 apr 2013 10:52

Hallo,

Ik kreeg zopas een PV in de bus omdat ik in Antwerpen op de Burgemeester Gabriël Theunisbrug over een volle witte lijn zou gereden zijn.
Ik ben effectief op het vermelde tijdstip over die brug gepasseerd en stond in de file aan te schuiven op de rechterrijstrook; ik had al gezien dat er +/- 3 à 4 wagens voor mij een politiewagen reed. Op een bepaald moment ben ik - zoals vermeld op de PV - van rechts naar links gegaan en volgens de politie zou ik daarbij een volle witte lijn overschreden hebben.
Er staat echter niet bij waar precies op die brug dat was (de brug is +/- 600m lang, waarvan +/- 250 meter met volle witte lijn, zo leert Google Street View mij) en zelf weet ik het niet 100% zeker meer. Wat ik wel weet is dat ik met een politiewagen voor mij in de file zo'n maneuver alleszins niet bewust zou doen.

De vraag die ik me stel is : moet zo'n PV niet meer nauwkeurige gegevens bevatten dan enkel een straatnaam die een strook van +/- 600 meter overbrugt?
Als enkel de straatnaam vermeld staat, is zo'n PV dan aanvechtbaar, denken jullie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 apr 2013 11:16

Hier maak je geen schijn van kans. Je wil toch zeker niet dat die politiemensen uitstappen, als ze al met 2 zijn en witte handschoenen aanhebben, om dan met een lintmeter de juiste plaats te gaan opmeten waar jij in de fout bent gegaan.
De verklaringen van de politie worden voor juist aanzien, en tenzij jij getuigen hebt die gezien hebben , en dat ook kunnen bewijzen, dat jij niet over die volle witte lijn bent gereden.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 29 apr 2013 11:32

De vaststellingen van die agenten hebben bewijswkracht, totdat jij het bewijs van je onschuld kan leveren. Ook een overtreding die je niet bewust begaan zou hebben, blijft een overtreding. Kwaad opzet is namelijk niet vereist om strafbaar te zijn. Ja, een opgave van de straatnaam is in deze volgens mij voldoende.

Dus tenzij je je onschuld afdoende zou kunnen bewijzen, zou ik je aanraden om te betalen. De zaak willen betwisten, zal u volgens mij gegarandeerd opzadelen met nog meer kosten.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

nonkel_ir
Topic Starter
Berichten: 23

#4 , 29 apr 2013 11:53

Mja, ik zal ze waarschijnlijk dan wel begaan hebben veronderstel ik. Ik kan natuurlijk nog eens gaan kijken of die witte lijn nog even zichtbaar is als op street view, maar als dat zo is, zal ik er waarschijnlijk weinig aan kunnen doen..
Toch bedankt voor jullie reacties.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”