onterecht afgekeurd op autokeuring

Sirkii
Topic Starter
Berichten: 5396

Re: onterecht afgekeurd op autokeuring

#1 , 03 mei 2013 20:57

Indien je't nog niet gedaan hebt gewoon vriendelijk de stationschef aanspreken en het mechanism uitleggen. 't Zal normaliter snel opgelost zijn zonder herkeuringskosten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 05 mei 2013 21:30

normaal worden alle voertuigen voorzien van een gelijkvormigheidsattest , de technische keuring heeft van alle voertuigen de homologatie attesten , indien je er problemen mee hebt kun je best via je dealer een document aanvragen bij de importeur waarin verwezen wordt naar het homologatie attest , soms zenden ze dit via mail aan het betrokken keurings station

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 06 mei 2013 17:39

Keuringsdiensten beschikken inderdaad over een lijst van "gekende problemen" waarvoor ze niet mogen afkeuren. Probleem alleen is om op die lijst te geraken.

Ik sukkel al gedurende de hele levensduur van mijn auto met de schokdempers. Deze blijken bij zowat alle auto's van mijn merk een probleem te zijn. Ik ben hiervoor regelmatig eens afgekeurd geweest maar werd dan de tweede keer gekeurd (één keer omdat ik ze had laten vervangen ... hoewel ik toch nog faalde voor de test; en één keer omdat ik het had laten nakijken). Sinds vorig jaar is mijn auto gelukkig op die lijst van problemen beland zodat ik er normaal gezien vanaf nu geen discussies meer zou mogen over hebben.

Ik zou u aanraden contact op te nemen met uw garagist die eventueel via Chevrolet info kan inwinnen of een document bezorgen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Hawkee
Berichten: 160

#4 , 09 mei 2013 15:23

3-deurs: zetels moeten vast en los kunnen; originele zetels (2de hands) van de 2pk aanschaffen, erin steken, keuren; goed gekeurd, chevy zetels terug steken.
4-deurs: bout en moer in het mechanisme steken (onderaan) zodat de zetels vast zitten en achter de keuring terug verwijderen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”