verkeersbord C1 en C3

sheepie
Topic Starter
Berichten: 164

verkeersbord C1 en C3

#1 , 26 apr 2013 15:45

Negeren van verkeersbord C1 zou blijkbaar een 3de graadsovertreding zijn. Negeren van verkeersbord C3 is dit ook een 3de graadsovertreding? Of is het negeren van een verbodsbord sowieso een 3de graadsovertreding?

Heb net een aanvankelijk PV gekregen waarin ze beweren dat ik bord C1 heb genegeerd, als bijlage werd een foto toegevoegd waarop bord tijdelijk C3 wordt weergegeven.
Ik ben er van overtuigd dat het tijdelijk bord C3 was...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 26 apr 2013 16:39

C3 is, dacht ik, een gewone overtreding. C1 is inderdaad derde graad, omdat het gevaarlijker is; als je een C3 negeert, kom je normaal geen tegenliggers tegen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 26 apr 2013 17:01

C3 staat niet op de lijst dus is cat 1.
Staat daar een C1?

Reclame

sheepie
Topic Starter
Berichten: 164

#4 , 27 apr 2013 13:08

Ik post maandag een scan van de bijlage die erbijzat! Mijne scanner is kapot...
Volgende borden stonden er: bovenaan bord C3, met blauw onderbord (uitgezonderd plaatselijk verkeer) en daaronder bord F45 (doodlopende staart)
Dit alles waren tijdelijke borden omdat er werken aan de gang waren...

Ik betwist de overtreding niet, maar er is toch wel een groot verschil tussen bord C1 en C3. Een bord C1 zou ik nooit negeren...

Ik denk dat ik gewoon bezwaar ga aantekenen... maar ik wil de overtreding niet betwisten.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 27 apr 2013 15:04

En was u niet plaatselijk verkeer?

sheepie
Topic Starter
Berichten: 164

#6 , 27 apr 2013 16:57

neen, ik was doorgaand verkeer, moest gentbruggebrug bereiken en anders zo'n 4 km omrijden (in de spits => natuurlijk geen excuus om het bord te negeren, en zoals reeds gezegd ik betwist de overtreding niet, maar wel dat ik zogezegd bord C1 zou genegeerd hebben).
naar mijn mening was deze omlegging totaal overboden, aangezien dit geen sluiproute is, anders is dit ook mijn dagelijkse route... je kon gemakkelijk (lees zonder de werken te passeren) de brug bereiken... de werken stopten ongeveer een 20m voor de brug... kan anders eens de links posten via google maps

en blijkbaar gaat het over een onmiddellijke inning (165euro) en nog geen minnelijke schikking

sheepie
Topic Starter
Berichten: 164

#7 , 29 apr 2013 12:56

Hieronder een link naar afbeelding van de tijdelijke borden. Volgens mij gaat dit toch wel degelijk over bord C3 en niet C1? Op pv staat overtreding: KB 01.12.1975 Art. 5 + 68.3 - C1 - Overtreding 3de graad

[img=http://www1.picturepush.com/photo/a/128 ... 809424.jpg]

lohabra
Berichten: 1015

#8 , 29 apr 2013 15:08

Dit is inderdaad een verkeersbord C3.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”