Verkeersboete op uittreksel strafregister

Annebob
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeersboete op uittreksel strafregister

#1 , 24 apr 2013 22:35

Vorig jaar werd ik met mijn moto tegengehouden door de politie voor een alcoholcontrole. Ik had niet gedronken maar helaas was het een vrijdagavond om 23u en had ik mijn voorlopig rijbewijs (augustus 2012). Ik ben ondertussen 6 maanden later voor de rechtbank moeten verschijnen en heb een geldboete opgelegd gekregen. Ik ben als schoolverlater ook op zoek naar werk en heb deelgenomen aan testen bij de spoorwegen (december 2012) waarvoor ik ben geslaagd. Ik zal eerstdaags worden opgeroepen voor een medisch onderzoek maar bij een andere recente sollicitatie (bpost) werd ik geweigerd omdat deze verkeersovertreding op mijn attest voor goed en gedrag en zeden staat (??). Ik ben er bang voor dat dit bij de spoorwegen ook zo zal zijn. Kan ik iets ondernemen om dit van mijn attest te halen? Is het überhaupt correct dat dit op het attest staat? Volgens FOD website niet. Graag jullie feedback. Het is voor mij erg belangrijk aangezien ik echt graag bij de spoorwegen wil starten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 24 apr 2013 23:55

Wat staat er juist op de FOD website en welke website?

Billy1984
Berichten: 7

#3 , 25 jul 2013 14:34

Drie jaar nadat het vonnis werd uitgesproken zal deze overtreding automatisch gewist worden van het attest goed gedrag en zeden. Vroeger zal niet lukken, vrees ik!

Reclame

Ignace
Berichten: 82
Locatie: Tielt

#4 , 01 aug 2013 07:55

zie ook http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=19226" onclick="window.open(this.href);return false;

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 14 aug 2013 13:41

Drie jaar nadat het vonnis werd uitgesproken zal deze overtreding automatisch gewist worden van het attest goed gedrag en zeden. Vroeger zal niet lukken, vrees ik!
Dit geldt enkel voor politiestraffen (boetes tot 150 EUR). Voor hogere boetes moet een eerherstel worden aangevraagd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Berichten: 38601

#6 , 14 aug 2013 22:29

Zaak komt wel voor de politierechtbank ....maar in verkeer komen alle zaken voor deze rechtbank... dus ook diegene waar een correctionele sanctie op staat.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”