Snelheidsboete bebouwde kom

finndijck
Topic Starter
Berichten: 5

Snelheidsboete bebouwde kom

#1 , 24 apr 2013 19:10

:
Laatst gewijzigd door finndijck op 29 apr 2013 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 apr 2013 19:14

Wacht het PV af .... dan weet u voor welke artikels u in overtreding bent genomen.
Op een plaats waar 50 mag in bebouwde kom 105 rijden (vaststelling met anoniem voertuig) en geen geijkte meting ...parket heeft onmiddellijk RB bestuurder ingetrokken.
De overschrijding was zo wie zo meer dan 30 km/u.

finndijck
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 24 apr 2013 19:17

:
Laatst gewijzigd door finndijck op 29 apr 2013 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 24 apr 2013 19:22

In uniform of niet?
legitimatie of niet?

PV wordt ingegeven in een systeem (Polis pf ISLP) en dan automatisch verwerkt.
Afschrift wordt binnen de 14 dagen verzonden aan overtreder.
Als u geen schikkingsvoorstel krijgt dan wordt het politierechtbank.

finndijck
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 24 apr 2013 19:25

:
Laatst gewijzigd door finndijck op 29 apr 2013 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

finndijck
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 24 apr 2013 19:30

:
Laatst gewijzigd door finndijck op 29 apr 2013 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

lohabra
Berichten: 1015

#7 , 24 apr 2013 22:41

ik krijg mij pv in de loop van volgende week
en wat bedoel u juist met een Als u geen schikkingsvoorstel krijgt dan wordt het politierechtbank. ?
U zal een eerste schrijven ontvangen, met het PV. Daarin staat beschreven welke overtreding(en) u ten laste gelegd worden, met een beschrijving van de gedane vaststellingen. Ofwel volgt dan enkele dagen later een tweede schrijven, met een uitnodiging tot betaling van een bepaald bedrag. Voldoet u daaraan, bent u er in principe vanaf. Voor een aantal overtredingen, beslist het parket echter om de overtreder te dagvaarden voor de politierechtbank. In dat geval, zal de rechter er zich over buigen.
Hoe kan de politieagent met zekerheid weten dat ik 90 rijd hij heeft achter mij een klein tijdje gehangen en toen reed ik 50 per/H ik kwam gewoon wat sportief voor bij de politieagent. Daarom is hij gekeerd en mij achtervolgt. Ik vroeg moet ben ik mijn rijbewijs kwijt hij zij nee . Maar moet ik nu voor rechtbank verschijnen ?
Grtz

Ik vrees dat u voorlopig weinig meer zal kunnen doen dan het PV af te wachten. Daarin staat beschreven welke overtreding(en) men u ten laste legt, met een korte beschrijving van de gedane vaststellingen. Even afwachten...
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

finndijck
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 26 apr 2013 17:12

:
Laatst gewijzigd door finndijck op 29 apr 2013 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38592

#9 , 26 apr 2013 17:19

Neen hoor, een politieambtenaar zijn vaststellingen hebben een bijzondere bewijskracht.
Als in de vaststellingen staat. We volgen het voertuig gedurende X meter op gelijkblijvende afstand. Terwijl betrokkene van ons wegrijdt rijden we 90 km/u.
Dan zijn er voldoende bewijzen.
Ik ken een case waar iemand in de bebouwde kom op een laan richting centrum 105 km/u reed ttz dat was de snelheid die de politievoertuig reed en de overtreder reed op dat ogenblik nog van de politiewagen weg. het rijbewijs werd toen onmiddellijk ingetrokken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”