Parkeerboete argumenteren of direct betalen

plex454
Topic Starter
Berichten: 21

Parkeerboete argumenteren of direct betalen

#1 , 23 apr 2013 21:43

Situatie:
-Sta te werk op filiaal van bedrijf waar ik normaliter zeer zelden kom.
-De parking is sinds kort betalend geworden; voordien was deze van het bedrijf. Nu is deze van de stad, gecontroleerd door een privé-bedrijf.
-Ik ben in het bezit van een geldige parkeerkaart, maar uit vergetelheid/verstooidheid vergeet ik deze te leggen. Dus deze ligt niet zichtbaar. Een uur nadien dat ik de wagen parkeer besef ik dit en wil ik de kaart gaan leggen, maar ... te laat. De parkeerwachter is al ijverig geweest.
-Ik krijg hiervoor een retributie van 10 euro.
-Heb ik argumenten om deze aan te vechten of best gewoon betalen en niet meer verstrooid zijn? Het is natuurlijk zo dat ik in bezit ben van een geldig parkeerbewijs, en spijtig genoeg ben ik vergeten dit te leggen....Geef ik ook toe.

Met vriendelijke groeten,

Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 23 apr 2013 22:24

Waar staat in de wet dat verstrooidheid een grond van verschoning is?
Welke fout heeft de stad/parkeerbedrijf gedaan?
Raar ... de parkeerwachter is al ijverig geweest. Als hij in zijn auto lag te slapen zou er daarom weer klachten zijn. Weer een ambtenaar die niets doet.
Nu werkt hij en is het weer niet goed.
:(

Persoonlijk gewoon betalen ... uw fout en uw blaren.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 23 apr 2013 23:05

Er zijn rechters die u dit zullen kwijtschelden, maar dan moet u wel het risico nemen op een hogere eindfactuur mocht de rechter dit niet doen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 24 apr 2013 00:05

Zo wie zo eerst een dwangbevel en dan pas rechter.

Zoals in ' De Rechtbank' waar de rechter tegen OM zei .... dat is nu de derde maal dat die man terugkomt ... en met gerede argumenten en bewijzen ... dat heeft hem al veel meer gekost dan het betalen van de boete .... de man werd vrijgesproken omdat hij de bewijzen had.

Het is uiteraard uw €10 en uw tijd.

plex454
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 24 apr 2013 11:42

Dankjewel voor de reacties,

Ik vroeg enkel om wat informatie, niet om kritiek. Mijn excuses dat ik niet juridisch geschoold ben. Ik beweer niet dat verstrooidheid wettelijk gezien een grond van verschoning, ik maak enkel de suggestie dat dit wel eens menselijk kan zijn. En laat duidelijk zijn dat ik niets tegen de persoon van parkeerwachters heb. Noch beschuldig ik de parkeerwachters/parkeerbedrijf van fouten.
Als ik het dan correct begrijp is het niet zichtbaar leggen van de parkeervergunning (terwijl wel in het bezit van geldige parkeervergunning; het ding is een A4 groot, dus dat laat je niet constant achter je raam liggen...) gelijk aan parkeren zonder geldig ticket/vergunning? In dezelfde context dus als iemand met een bewonerskaart deze vergeet deze te leggen, moet hij ook op de blaren zitten.

Met vriendelijke groeten,

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 apr 2013 11:45

U kan altijd proberen om met het parkeerbedrijf contact op te nemen en argumenteren dat uw parkeervergunning van het dashboard is gevallen.

artemis
Berichten: 3293

#7 , 24 apr 2013 12:17

Toen een bewonerskaart hier nog een papieren kaart was ben ik die een paar keer vergeten te leggen. Als ik dan een retributie kreeg heb ik na telefonisch contact met het parkeerbedrijf de retributie telkens kunnen laten annuleren door een kopie van de bewonerskaart op te sturen.
Bel ze en vraag ernaar.

Franciscus
Berichten: 38590

#8 , 24 apr 2013 14:27

Is geen kritiek is gewoon de zaken die u als argument zou gebruiken eventjes in een ander daglicht stellen.
En uiteraard kan dat een vergetelheid zijn.
Ik heb het zelf meegemaakt ......maar daar kan u het personeel dat zijn job doet geen verwijt voor maken.

plex454
Topic Starter
Berichten: 21

#9 , 24 apr 2013 15:18

Contact opgenomen met het parkeerbedrijf.. ze willen de boete niet laten vallen, want de schijf lag niet. Dan stopt het verhaal.

Met vriendelijke groeten,

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”