Probatie opschorting

Anonymouse
Topic Starter
Berichten: 3

Probatie opschorting

#1 , 21 apr 2013 11:48

Hallo allemaal,

ik ben een bijna 23 jarige meid die zo'n 2 jaar geleden is tegengehouden tijdens een WODKA-controle.
Aangezien mijn vriend een joint aan het roken was moesten wij direct aan de kant,
ik moest blazen en een speekseltest doen (omdat ik bestuurder was).
Mijn vriend en zijn maat hadden nog cannabis en GHB bij.
Ik ben toen 14 dagen mijn rijbewijs kwijt geweest, en aangezien ik nét geen 2 jaar mijn rijbewijs had viel ik nog
onder de jonge bestuurders.

Op de rechtbank was al verteld dat men zéér zwaar tilde aan drugs in het verkeer.
Gelukkig had ik zelf nog geen 0.5g cannabis bij op het moment van de controle.
Ook viel het percentage THC blijkbaar nog goed mee in mijn bloed.

Ik heb nu dus probatie opschorting gekregen, met 3 jaar..
Ik moet volgende week naar de justitie assistent (omdat ik het toen op één of andere manier heb klaar gekregen
dat er een maatschappelijk onderzoek is gestart).
Nu vroeg ik mij af of ik bij die probatie ook in een potje zal moeten plassen?

Aangezien mijn vriend nog dagelijks blowt, doe ik dat dus ook.
Maar ik wil écht mijn rijbewijs niet kwijt, want dat betekend dat ik ook mijn werk kwijt ben.
Ik ben dus helemaal in paniek, want als ik in een potje moet plassen zien ze direct dat ik nog blow.
Ook vind mijn vriend cannabis totaal niet erg (terwijl ik ervoor als een crimineel behandeld ben!).

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vraag, want ik zelf word er gek van..

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 21 apr 2013 21:57

Geen drugs meer gebruiken kan misschien helpen.
Ik heb een donkerblauw vermoeden dat men idd kan vragen om een negatieve test af te leggen.

De gevolgen van cannabis gebruik zijn helemaal niet zo onschuldig meer als 30 jaar geleden.
Het % THC is ondertussen een veelvoud van toen.
Zeker gebruiken en verkeer zijn niet aan te raden.

Maar staat dat niet in het vonnis aan welke voorwaarden u moet voldoen?

Anonymouse
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 23 apr 2013 11:27

Daar ben ik op de moment al mee bezig, maar ik had niet gedacht dat ik zo snel zou moeten gaan.


In de brief die ik heb ontvangen staan enkel deze punten :

- iedere adres- en/of verblijfplaatswijziging binnen de acht dagen spontaan te melden aan de justitie-assistent
- de afspraken met de justitie assistent en de probatiecommisie stipt naleven
- het volgen van het Leerproject 'omgaan met agressie/assertiviteit/dader-inzicht'

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”