Rijbewijs weer kwijt door advocaat!!

krbo44
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: West Vlaanderen

Rijbewijs weer kwijt door advocaat!!

#1 , 18 apr 2013 10:49

Ik was in 2006 veroordeeld tot een "Voorgoed" intrekking van mijn rijbewijs nadat ik onder invloed(Was in slaap gevallen na 4 dagen druggebruik) in een gracht ben gereden met auto zonder verzekering,keuring,inschrijving. Maar "voorgoed" is niet "levenslang" dus na 3 jaar kan je een brief naar de procureur des konings schrijven met de vraag om nog eens gehoord te worden op de politierechtbank.
Ik was dan al gestopt met drugs maar nam nog methadon die ik traag afbouwde en de rechter gaf me mijn rijbewijs 1 jaar op proef.
Op het einde van dat jaar had ik ng een tijdje nodig om af te bouwen en dus heeft de rechter me nog een 2de jaar op proef gezet.
Ik had intussen weer een auto ook, alles ging goed. En toen ik terug moest voorkomen en dit voor de laatste keer, heb ik een advocaat aangesteld omdat ik zelf niet kon die datum. De rechter had me gezegd dat als m'n methadonprogramma afgelopen was en een dokterverklaring voorlegde mijn rijbewijs definitief terugkreeg. Maar die advocaat is te laat gekomen die dag op rechtbank en mijn zaak was al aan de beurt geweest.
Dus bij verstek veroordeeld en mijn rijbewijs weer ingetrokken. Ik heb dat pas 3 weken later per brief van mijn advocaat te weten gekomen. Ik dacht al die tijd een brief van de griffie te ontvagen om m'n rijbewijs te mogen ophalen.
Bij de politierechtbank heb je maar 15 dagen om beroep aan te tekenen. dus sedert Mei 2012 mag ik niet meer rijden en ik heb mijn auto moeten verkopen. Opeens krijg ik ook een factuur van de advocaat van 480 euro. Ik ben geweest en hem gezegd dat ik niet betaal voor iets wat hij niet gedaan heeft!! Als je niet opdaagt op je werk word je toch ook nie betaald???niet? Hij zei dat hij het begreep en ik niet moest betalen.
Hij zou ook contact opnemen met procureur om opnieuw te laten voorkomen en gingme op de hoogte houden.
Ik heb dan 3 maanden niks gehoord en opeens weer een factuur, deze keer 520euro. Wat kan ik doen? Heeft er iemand raad?
Want klacht indienen bij de advocatenbalie doe ik niet, dat zijn toch allemaal vrienden onder elkaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2013 13:24

Ben je wel zeker dat het een vonnis bij verstek was? Dan kan je toch verzet aantekenen en begint die termijn pas te lopen vanaf de betekening van het vonnis (= deurwaarder die u een kopie van het vonnis brengt).

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”