meting overdreven snelheid met dienstvoortuig

dendimi
Topic Starter
Berichten: 25

meting overdreven snelheid met dienstvoortuig

#1 , 16 apr 2013 18:31

Beste,

Onlangs ben ik door een anonieme wagen aan de kant gezet omdat ik te snel reed.
Ze zouden mij, volgens het PV, over een afstand van 3km gevolgd hebben aan een constante snelheid dewelke resulteerde in een gemiddelde snelheid van 139km/u. (130km/u na correctie)
Ik was me niet bewust welke snelheid ik effectief over die afstand gereden heb, en de agenten in kwestie (2, die overigens geen politiekaart hebben getoond) hebben me niet geflitst of gefilmd, maar hebben hun kilometerteller van het anonieme dienstvoertuig als meter gebruikt.

Volgens de agent wordt dit voertuig op "regelmatige" basis getest op de rollentestbank, type DYNASTAR.

Kan ik deze overtreding betwisten, aangezien ze niet zwart op wit kunnen bewijzen dat ik effectief te snel reed?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 16 apr 2013 19:02

En waaruit concludeert u dat ze dat niet zwart op wit kunnen bewijzen?
Om te beginnen waar reed u?
Autosnelweg of een zone 30.
In het tweede geval u reed 130 binnen de bebouwde kom zal er niet veel bewijs nodig zijn. In dat geval hadden ze uw RB dadelijk kunnen intrekken.
Waren de inspecteurs in uniform? Dan hoeven ze dat niet.
Indien in burger hoe weet u dan dat het politie was?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”