(geen) aanrijding lichtreclame

nago
Topic Starter
Berichten: 2

(geen) aanrijding lichtreclame

#1 , 15 apr 2013 13:14

Hallo,

Een tijdje geleden reed ik met mijn bestelwagen op het trottoir. Toen ik uitstapte zag ik dat ik net voorbij een lichtreclame stond die beschadigd was en scheef stond, op de grond lagen stukken glas. Mijn eerste reactie was dat ik er zelf tegen had gereden maar ik heb niks gehoord (buiten dat ik over glas reed), noch gevoeld. Bovendien was er geen enkele schade aan mijn bestelwagen (wat gezien de schade aan de lichtreclame wel verwacht kon worden).
Niettemin heb ik aangebeld bij die winkel (na sluitingstijd maar 'k zag licht branden) om voor de zekerheid na na te vragen of die lichtreclame al beschadigd was maar niemand deed open (een uur later nog eens geprobeerd : idem).
Op advies van m'n buurman ben ik geen derde keer meer langs geweest omdat de eigenaar (net omdat ik erachter vraag) die reeds bestaande schade wel eens onterecht op mij zou kunnen proberen te verhalen.
Als ik echter niks doe en iemand die mij over dat glas heeft horen rijden zou mijn nummerplaat hebben opgeschreven, kan ik wel beschuldigd worden van vluchtmisdrijf....

PS: het bord hangt bove het troitoir (openbare weg) maar de paal staat in de voortuin => maakt dit iets uit naar wetgeving of niet ?

Alvast bedankt voor de reacties....

Nago
Laatst gewijzigd door nago op 16 apr 2013 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 15 apr 2013 13:17

Trottoir? sedert wanneer is het daar toegelaten te rijden?
Als u de eigenaar vandaag niet kan bereiken dan kan u best aangifte doen bij de politie.
Op die wijze kan u al geen vluchtmisdrijf worden aangewreven.

nago
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 apr 2013 12:22

Ter vrijwaring van m'n belangen heb ik inmiddels aangifte gedaan bij de locale politie. Deze hebben een verklaring opgetekend en (na onderzoek bij de verhuurfirma van de bestelwagen) bevestigd dat er geen schade is aan het voertuig en er dus ook geen aanrijding is geweest in die periode. Hopelijk kan ik nu gerust zijn want je hoort tegenwoordig zoveel verhalen....

nago

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”