Geflitst aan 51km/uur

Bravejongen
Topic Starter
Berichten: 2

Geflitst aan 51km/uur

#1 , 16 mei 2007 13:39

Ik heb deze week een verkeersboete voor een snelheidsovertreding gekregen. Na technische correctie ben ik beboet omdat ik 51 km/uur reed waar ik 50 mocht.

Wat kunnen de mogelijke gevolgen zijn als ik in dit (belachelijke) geval de minnelijke schikking niet aanvaard? Graag tips aub!

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 16 mei 2007 14:19

Je noemt jezelf wel brave jongen, maar een snelheidsovertreding belachelijk noemen, is niet braaf.

Ik krijg er de kriebels van, van mensen die menen dat ze niet of toch veel minder in fout zijn, des te dichter ze bij de aangegeven grens zitten.

Te snel is te snel.

Maw: hou het maar bij brave jongen en betaal maar braaf die minnelijke schikking, want het is maar een gok, maar ik denk dat een rechter het ook niet zo braaf van u zal vinden als u dit voor de rechtbank zou laten komen.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 16 mei 2007 14:23

Of snelheidsboetes altijd rechtvaardig zijn laat ik hier even in het midden ...

De vraag is of die 51 km/u uw werkelijke snelheid was. Vermoedelijk reed u nog iets sneller en is die 51 de gecorrigeerde snelheid en dus de snelheid waarop u effectief beboet wordt.

Met te snel rijden in de bebouwde kom is men meestal niet zo geneigd om de boete kwijt te schelden.

Indien u echt meent dat u onterecht beboet werd ... bv. omdat het bord met limiet 50 niet goed zichtbaar of leesbaar was of zo, dan kunt u altijd schriftelijk protest aantekenen. Indien men u daarna echter nog eens aanmaant te betalen, vrees ik dat er niets anders opzit ... of de kosten zullen veel hoger liggen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Heye
Berichten: 468

#4 , 16 mei 2007 15:58

Hallo,

Wanneer U na correctie, de snelheid overtreed met 1 tot 10 km/h
Betaald U een minnelijke schikking rond de 60?. U ontvangt een PV + invulformulier, wanneer U niet akkoord bent met de boete vult U het bijgevoegde formulier in. uitspraak voor de politierechtbank.

Dan kan de boete vari?ren tussen de 55? en 2.750?.

Dus Wanneer U niet wenst in te gaan op de minnelijke schikking wordt uw dossier doorgestuurd naar de procureur des konings, waarna U een tweede verwittiging krijgt om te betalen binnen een redelijke periode. Hier kan het bedrag al hoger liggen (150? - 175?). Wanneer U hier niet op ingaat verschijnt U voor de politierechtbank.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Bravejongen
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 23 mei 2007 08:43

Je noemt jezelf wel brave jongen, maar een snelheidsovertreding belachelijk noemen, is niet braaf.

Ik krijg er de kriebels van, van mensen die menen dat ze niet of toch veel minder in fout zijn, des te dichter ze bij de aangegeven grens zitten.

Te snel is te snel.

Maw: hou het maar bij brave jongen en betaal maar braaf die minnelijke schikking, want het is maar een gok, maar ik denk dat een rechter het ook niet zo braaf van u zal vinden als u dit voor de rechtbank zou laten komen.
Beste dieke, als het kriebelt, dan moet je krabben :)

Serieus nu: ik zeg ook niet dat ik niet te snel reed, wel dat 1 km/uur teveel toch frustrerend overkomt. En als je dan nog de omstandigheden kent, een 2x2 baan waar de snelheden vari?ren van 90 over 70 tot 50 km/uur en terug. Dat geeft me toch geen goed gevoel.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#6 , 23 mei 2007 10:39

Je noemt jezelf wel brave jongen, maar een snelheidsovertreding belachelijk noemen, is niet braaf.
idd
op het schavot en afmaken die misdadiger :mrgreen:

normaal krijg je toch eerst en OI van 50 euro
pas als je die niet betaalt krijg je een MS van 60 euro
betaal je die niet dan komt er pak bij

het is idd jammer om voor 1 km/u gepakt te worden, maar dat is nu eenmaal de politiek van vandaag
een fietser komt met veel meer weg dan een auto
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”