gebruik parkeerkaart andersvaliden

lohabra
Berichten: 1015

Re: gebruik parkeerkaart andersvaliden

#16 , 08 apr 2013 16:46

Ik geef het op. Wat baten kaars en bril.....
Deze (spreekwoordelijke) uil, ziet anders nog héél goed het verschil tussen daadwerkelijk gebruik en laten rondslingeren ....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#17 , 08 apr 2013 17:36

Ik kan u alleen maar voorstellen uw semantische discussie uit te proberen voor een rechtbank. Veel succes. Ik zal hier niet meer reageren tenzij de discussie weer juridisch wordt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Kali
Berichten: 762

#18 , 08 apr 2013 17:39

De discussie daarnet eens voorgelegd aan een advocaat en een rechter aan tafel...

En het gaat eveneens beide kanten uit... De ene volgt Mariette, de ander volgt de stelling van Oude Belg.

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#19 , 08 apr 2013 18:56

Ik kan u alleen maar voorstellen uw semantische discussie uit te proberen voor een rechtbank. Veel succes. Ik zal hier niet meer reageren tenzij de discussie weer juridisch wordt.
Bij mijn weten kan men slechts veroordeeld worden wanneer men een welbepaalde wet overtreden heeft. Door een kaart te laten rondslingeren, zonder er daadwerkelijk gebruik van te maken, overtreedt men geen enkele regel m'n beste.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#20 , 09 apr 2013 12:51

Ik heb via de mail de vraag gestuurd aan het FOD.
Als ik reactie krijg zal ik deze hier plaasten.

Turaki
Berichten: 6870

#21 , 09 apr 2013 13:16

Ik heb via de mail de vraag gestuurd aan het FOD.
Als ik reactie krijg zal ik deze hier plaasten.
FOD geeft enkel advies. Het zal aan de rechter zijn om te oordelen (tenminste tot er een uitspraak is van cassatie).

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#22 , 09 apr 2013 22:05

Ik heb via de mail de vraag gestuurd aan het FOD.
Als ik reactie krijg zal ik deze hier plaasten.
FOD geeft enkel advies. Het zal aan de rechter zijn om te oordelen (tenminste tot er een uitspraak is van cassatie).
Maar document met duidelijk antwoord/advies kan wel meehelpen moest het ooit tot bij de rechter komen :?

lachertje
Berichten: 273

#23 , 14 apr 2013 18:05

misschien een tip, zodat de kaart niet zichtbaar is wanneer de persoon niet aanwezig is in de auto.
ofwel de kaart in het handschoenvakje leggen, en alleen uithalen wanneer het nodig is.
Ofwel in mijn auto zit er aan de zonneklep een lint, voor de parkeerschijf in te steken, je kan ze misschien daar mede tussen steken.
Hopelijk kunnen de personen zicht in deze tips terug vinden. Kan mij in beide stellingen terug vinden. kan geen kwaad, waarom dan niet laten liggen op het dashboard ?
maar kan zeker ook Oude belg begrijpen, zo kaart MOET alleen op dashboard liggen wanneer het nodig is. (kwestie van principe ) (misbruik kan dan gemakkelijker gebeuren, o er is geen plaats moet maar heel even in die winkel zijn ik zeg niet dat deze mensen dit doen, zeg alleen maar dat het alleen uitnodiger is voor vele andere personen)
Mijn moeder had ook zo een kaart, en die ging van wagen naar wagen, al naar gelang met wie zij meereed, zij hield die in haar handtas. en als ze het al eens een keer vergat, tja niets aan te doen he, dan zetten wij haar zo dicht mogelijk af om dan de auto elders anders te parkeren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#24 , 14 apr 2013 19:59

Mijn moeder had ook zo een kaart, en die ging van wagen naar wagen, al naar gelang met wie zij meereed, zij hield die in haar handtas. en als ze het al eens een keer vergat, tja niets aan te doen he, dan zetten wij haar zo dicht mogelijk af om dan de auto elders anders te parkeren.
Zo moet de kaart ook gebruikt worden. :wink:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

lohabra
Berichten: 1015

#25 , 14 apr 2013 22:29

maar kan zeker ook Oude belg begrijpen, zo kaart MOET alleen op dashboard liggen wanneer het nodig is. (kwestie van principe ) (misbruik kan dan gemakkelijker gebeuren, o er is geen plaats moet maar heel even in die winkel zijn ik zeg niet dat deze mensen dit doen, zeg alleen maar dat het alleen uitnodiger is voor vele andere personen)
Als de bestuurder dan parkeert op een parkeerplaats voor personen met een handicap, is dan is dat idd duidelijk misbruik, zowel van de kaart als van de parkeerplaats. En idd strafbaar. Maar daar ging de vraag van topicstarter niet over. Topicstarter stelde zich de vraag of hij strafbaar is als de kaart zichtbaar op het dasboard ligt, terwijl hij op een gewone parkeerplaats parkeert.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

lachertje
Berichten: 273

#26 , 14 apr 2013 23:16

sorry dat ik er even op repliceer, de vraag zelf roept bij mij een vraag teken op.
Zie als je parkeert op een plaats die voorbehouden is voor gehandicapten, krijgt men een boete, maar als men dan kan bewijzen
dat men er recht op heeft (zie krisje 1973), natuurlijk als men op de haverklap een verwerping van de boete vraagt tja
is het nu o zo moeilijk om rechtlijnig te zijn? dat men advies vraagt ok, maar dat men dit advies door fgov gegeven moest het ooit
voor de rechter komen geeft mij het vermoede dat er meer aan de hand is.
ik steun sorry mensen oude belg, niets is zo simpel als iets dat heel duidelijk ,omschreven staat om dit ook zo op te volgen.
Alleen als de persoon in de wagen zit, mag de kaart op het dashboard . waarom moet er geprobeerd worden iets dat duidelijk wordt uitgelegd
om daar tot een andere oplossing te komen. ( om een achterpoortje te openen?).

lachertje
Berichten: 273

#27 , 14 apr 2013 23:20

en ik wil zeker geen steen gooien, totaal niet
maar ik zit wel met een vraag, waarom hij of zij dit vraagt
daar de wet heel duidelijk is.

Mariette
Berichten: 2507

#28 , 14 apr 2013 23:30

Djeezes! mensen toch! hoe moeilijk kan men het maken?

Als een persoon een handicap heeft die een parkeerkaart kan krijgen, dan kan die persoon op de parkeerplaats voor gehandicapten parkeren mits het aantonen van die parkeerkaart.

Als mijn moeder haar auto uitleent aan mij heb ik geen recht op die parkeerplaats, alhoewel zij recht op die parkeerplaats heeft middels haar eigen invalidenkaart, dan mag ik er niet staan

Maar MOET IK DAN HAAR PARKEERKAART UIT HAAR AUTO VERWIJDEREN? nee toch? ik moet me toch gewoon op een standaard parkeerplaats parkeren. Wat is daar nu zo moeilijk aan mensen?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#29 , 15 apr 2013 00:06

ok, effe heel duidelijk stellen dat ik de kaart nooit onwettig gebruik. Ik gebruik ze zelfs zo weinig mogelijk. Uiteraard kan ik moeilijk men blinde vrouw ergens afzetten en dan rustig een plaatsje gaan zoeken en dan moet ik de kaart van men vrouw wel gebruiken als er zo een plaats voorhanden is.

Mijn vraag was (dacht ik) heel simpel ; "gebruik" ik de kaart als ik op een reguliere parkeerplaats sta en men ticket netjes betaal en de kaart toch ergens zichtbaar in de wagen ligt.

Kheb al boetes gekregen om ze te "vergeten", tja, ik zal dan maar dom zijn om zoiets te vergeten, kzal mij wat te veel met men vrouw bezig houden ipv kaartjes te leggen zekers.
@ lachertje en anderen, er is echt niks meer aan de hand, of zoektochten om achterpoortjes te zoeken of zo.
en ik wil zeker geen steen gooien, totaal niet
maar ik zit wel met een vraag, waarom hij of zij dit vraagt
daar de wet heel duidelijk is.
Hierover verschillen wij dan van mening.
sorry dat ik er even op repliceer, de vraag zelf roept bij mij een vraag teken op.
Zie als je parkeert op een plaats die voorbehouden is voor gehandicapten, krijgt men een boete, maar als men dan kan bewijzen
dat men er recht op heeft (zie krisje 1973), natuurlijk als men op de haverklap een verwerping van de boete vraagt tja
Ik wist zelfs niet dat dit kon, en zou hier geen gebrui, van maken, vergeten is vergeten.
Alleen als de persoon in de wagen zit, mag de kaart op het dashboard . waarom moet er geprobeerd worden iets dat duidelijk wordt uitgelegd
om daar tot een andere oplossing te komen. ( om een achterpoortje te openen?).
het gaat over parkeren, dan zit men vrouw niet in de wagen, dus in mijn ogen niet zo duidelijk.
want als ik bv men vrouw afzet ter revalidatie, dan vertrek ik gewoonlijk ook terug om ze later op te pikken.
En ga ik dus alleen naar de wagen die geparkeerd staat op de voorziene parking, en als ik ze dan terug ga ophalen mag ik er dan ook niet staan ?

lachertje
Berichten: 273

#30 , 15 apr 2013 05:56

mijn excuus, had het ook zo niet bedoeld, wilde niemand aanvallen :(

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”