opgebroken voetpad voor oprit

andyvd
Topic Starter
Berichten: 6

opgebroken voetpad voor oprit

#1 , 04 apr 2013 19:57

Hallo, momenteel wordt in mijn straat het voetpad vernieuwd. Het valt me op dat 's avonds of zelfs tijdens het (paas)weekend er gewoon een gracht van 40 cm diep ligt voor de mensen hun oprit en garage zonder dat er planken o.i.d op liggen.
Binnenkort (dagen? weken? werken duren tot eind deze maand) komen ze dus ook voor mijn oprit en ga ik dus op een voorlopig ongekende dag om 17u met de motor thuiskomen van het werk en niet in mijn garage geraken omdat er een gracht voor ligt (en nee, het is geen crossmotor ;-)). Op dat tijdstip zijn de werklui trouwens al weg.

Mag dit zomaar?
Voor de werken kregen we enkel een info-briefje van de aannemer met de vraag de parkeerverbodsborden te respecteren, er stond niets in over onze opritten/garages te blokkeren.

Het is in de gemeente Stabroek, ik zal er morgen eens naar bellen maar had daarvoor al graag wat meningen van jullie gehoord.

Bedankt,
Andy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 apr 2013 20:05

Gezien het werken van openbaar nut zijn, zal je die moeten dulden, en uw voertuig tijdelijk ergens anders moeten stallen. Je kan niet verwachten dat de aannemer voor iedere garage een paar planken legt zodat een voertuig, van zeg maar 2000 Kgr (of zelfs meer) een nachtje in de garage kan staan. Ze zullen dat hooguit doen voor de voetgangers.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 04 apr 2013 22:45

Bij ons werd enkele jaren geleden plots alles opgebroken.
Ik had al wel gezien dat er al enkele dagen verbodsborden tegen de gevels stonden in het begin/einde van de straat.
Toen we 's morgens met de LV met lading uit de garage wilde rijden hadden ze net voor de garage alles uitgebroken zowel voetgangersgedeelte als rijbaangedeelte.
Volgens de aannemer waren de inwoners verwittigd. Een van de werklui zei ons dat er 's avonds laat een papiertje in de bus was gestoken. 's Morgens om 7.30 eventjes aanbellen er zijn maar twee garages in ons gedeelte dus dat was niet zo moeilijk. Onze straat is een woonerf met maar enkele parkeerplaatsen die NIET voor de woningen liggen. Daar stond wel een parkeerverbod.
Politie gebeld... hen gewezen op het niet kunnen. Niet tijdig verwittigd - geen borden geplaatst .... Aannemer heeft voor platen moeten zorgen om ons te laten buiten rijden.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”