GAS - boete voor foutparkeren ?

lohabra
Topic Starter
Berichten: 1015

GAS - boete voor foutparkeren ?

#1 , 15 mar 2013 14:05

(aan de moderatie: ik wist niet meteen waar ik deze vraag moest posten: hier / rubriek actuele thema's. bij voorbaat sorry indien foute rubriek)

Als het parlement haar goedkeuring geeft, dan zouden ook inbreuken tegen stilstaan en parkeren mee opgenomen worden in het GAS-boete systeem.

Bron en ©: >>> KNACK.BE

Een paar vragen van juridische aard, die mij spontaan te binnen schieten:

1) Hoe grondig kennen zulke ambtenaren de wegcode? En hoe wordt hun kennis beoordeeld? ==> zelfs beëdigde ambtenaren (agenten) slaan in hun PV's méér dan eens de bal compleet mis, en schrijven met de regelmaat van de klok onterechte PV's uit....
2) Heeft een GAS-boete ook een omgekeerde bewijswaarde?
3) Wat als de bestuurder niet ter plaatse is? Heeft dergelijke GAS-ambtenaar inzage in in de identiteitsgegevens van de titularishouder van de nummerplaat? Of krijgen we weer die discussie aangaande schending van de privacy, zoals eerder met parkeerbedrijven?
4) Gaat elke gemeente verhoudingsgewijs even grote inspanningen leveren inzake het aantal GAS-ambtenaren? En treden zij in elke gemeente even streng op? Of wordt de automobilist overgeleverd aan nog méér willekeur inzake vervolgingsbeleid van parkeerinbreuken?
5) Wat als de GAS-ambtenaar een GAS-boete uitschrijft, en even later ook de politie nog een PV opstelt krachtens dezelfde parkeerinbreuk?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mar 2013 19:17

Ik zou mij daar nog niet druk over maken. Het moet eerst nog door het parlement.

Grrrr
Berichten: 9

#3 , 22 mar 2013 16:17

Ik heb reeds een GAS-boete mogen ontvangen voor foutparkeren.

Zie: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 34#p249034" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”