Auto op mijn naam maar NL kenteken?

boos
Topic Starter
Berichten: 305

Auto op mijn naam maar NL kenteken?

#1 , 08 mar 2013 10:05

Kan ik een auto rijden dat op mijn naam staat, maar de nl kenteken behoudt in Belgie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2013 10:07

Zonder uitleg over uw eigen woonsituatie zal u hier geen zinning antwoord op krijgen.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#3 , 08 mar 2013 10:12

Zonder uitleg over uw eigen woonsituatie zal u hier geen zinning antwoord op krijgen.

woon in belgie, heb Belgische rijbewijs,
die auto is van me zus, maar ze wilt die aan mij geven maar hoe moet dit gebeuren?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 08 mar 2013 11:26

U kan niet met een NL wagen rijden in België. Er zijn een paar uitzonderingen maar ingeschreven dienen hun auto binnen enkele maanden in te voeren en een Belgische nplt te nemen.
U bent dan in overtreding met een reeks van wetgevingen.

Xastheron
Berichten: 719

#5 , 15 mar 2013 11:29

Laat uw zus een papiertje opstellen waarin ze zegt dat ze u die wagen geeft (= bewijs eigendom).

Je moet waarschijnlijk zelf ook nog een verzekeringspolis nemen voor die wagen, uw makelaar kan hem dan gelijk laten inschrijven op uw naam bij de DIV. Uw nummerplaten krijgt u dan kortelings (de officiële toch, de andere moet u laten bijmaken om op uw bumper vooraan te bevestigen...).

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 15 mar 2013 11:35

Niet enkel inschrijven , voertuig moet officieel worden ingevoerd vanuit Nederland.

freelance
Berichten: 2615

#7 , 15 mar 2013 14:23

Import tweedehands vanuit een E.U. land :
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/cit ... en_3.htm#b" onclick="window.open(this.href);return false;

Het feit dat zus deze wagen aan u geeft ( en niet verkoopt ) , maakt niets uit .
U dient wel een geschreven overeenkomst met haar te hebben , dat wagen uw eigendom wordt ( = eigendomsbewijs ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”