Boete in het Frans

JanDG
Topic Starter
Berichten: 52

Boete in het Frans

#1 , 04 mar 2013 11:15

Allen,
Ik ben geflitst op een autosnelweg waar blijkbaar een bord 70 km stond. Wat ik eerstdaags zal nakijken of dit er werkelijk staat. hierbij heb ik 2 vragen :
1 - als dit er nu niet meer staat, werken of andere, dient de verbaliserende niet te bewijzen dat daar effectief een bord stond?
2 - Het PV is opgesteld in het Frans, vermits in Doornik geflitst, kan ik vragen - eisen dat dit in het Nederlands opgemaakt moet worden vermits ik woonen de wagen is ingeschreven in Vlaanderen?
met dank voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 04 mar 2013 11:18

1 - PV geldt als bewezen, tenzij het tegendeel bewezen is. U zal moeten bewijzen dat het bord daar niet stond.
2 - PV wordt altijd opgesteld in de taal van de regio. U kan het dossier wel laten vertalen mocht het tot een rechtszaak komen.

Xastheron
Berichten: 719

#3 , 04 mar 2013 13:57

U mag er ook zeker van zijn dat men de nodige stavingsbewijzen kan voorleggen om aan te tonen dat er op dat ogenblik wegenwerken waren en er een tijdelijke snelheidsbeperking in voege was. De spreekwoordelijke "Rudy" en "Jef" gaan niet zomaar ineens een paar bordjes rondstrooien op de autosnelweg omdat ze in de loop van de week een putje gaan dichten in het wegdek als ze even tijd hebben.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 07 mar 2013 23:21

Niet alleen tot bewijs van tegendeel in principe.
http://www.wegcode.be/forum/showthread. ... van-een-PV" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”