Verzending proces verbaal

Cannis
Topic Starter
Berichten: 1

Verzending proces verbaal

#1 , 07 mei 2007 15:45

Vandaag = 7 mei ( postdatum 4 mei), ontving ik een overtreding, begaan op 12april jl.
Volgens dit document werd het PV mij overgemaakt op 20 april jl.
Is dit wettelijk nog in orde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 07 mei 2007 16:32

Hallo,

U kan uw PV betwisten, door met het formulier naar het lokaal politiebureau te gaan.

Hieronder enkele tips om uw PV te wijzigen.

1. Wanneer het PV pas maanden later wordt gestuurd kunt u als wakkere burger terecht melden dat hierdoor uw rechten van verdediging geschaad zijn en u onmogelijk na maanden precies nog kunt weten waar u wel en niet was en aan wie u bijvoorbeeld eventueel uw wagen had uitgeleend. Een dergelijk PV zou zelfs niet meer de waarde van een inlichting hebben.

2. Los van de vaststellingen van de agent, kunt u nog steeds een gebrek aan opzet, een uitlokking, een recht van zelfverdediging of bv. overmacht pleiten.

3. Bij een snelheidsmisdrijf met technische apparatuur heeft enkel de vaststelling van de verbalisant dat het meettoestel een bepaalde snelheid heeft weergegeven, een bijzondere bewijswaarde tot het tegendeel. Of het apparaat daadwerkelijk correct functioneert heeft, beslist de rechter in alle vrijheid.

Ik mag niet uit de biecht klappen, maar 9 kansen op 10 wordt uw dossier geseponeerd.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”