niet-drager van de veiligheidsgordel - klopt niet!

Charlie
Topic Starter
Berichten: 13

roharro

#16 , 07 feb 2013 13:48

Roharro plaatste enkele dagen geleden een uiterst interessant bericht op dit forum, waarop ik reageerde.

Die 2 berichten zijn verdwenen.

Is dit hier een communistisch forum?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#17 , 07 feb 2013 14:04

Is dit hier een communistisch forum?
Nee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 07 feb 2013 14:51

Als u wil discussiëren over een onderwerp, kan u terecht in het discussiegedeelte. Overal anders wordt het op prijs gesteld om u te beperken tot het juridisch relevante.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 07 feb 2013 20:24

Roharro plaatste enkele dagen geleden een uiterst interessant bericht op dit forum, waarop ik reageerde.

Die 2 berichten zijn verdwenen.

Is dit hier een communistisch forum?

Neen, heeft niets met communisme te maken tenzij u me een paar tips uit dat regime kan bezorgen die me hier helpen om gebruikers te leren hun antwoorden te beperken tot de vragen die die posters stellen. Al het andere theoretische gediscussieer hoort hier niet thuis. Indien u een dergelijk forum zoekt kan u dit zonder probleem terugvinden op de commentaarsessies van http://www.hln.be" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.bvl.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Als u inhoudelijk wenst te lullen over communisme kan u terecht op http://www.politics.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

Duidelijk of moet ik er een tekeningetje bij maken dat niets aan de verbeelding overlaat?

Josip "Stalin" Vandebos.

freelance
Berichten: 2615

#20 , 07 feb 2013 21:00


Staat datum , uur EN plaats van overtreding in het PV ?
Ja freelance, dat staat er allemaal op. Ik heb die politiecombi trouwens zien staan toen ik daar passeerde.
Ik vroeg me trouwens af wat ze daar stonden te doen :-)[/quote]

Dan lijkt mij de suggestie van lohabra doenbaar .
Op identiek dezelfde plaats , en vanuit de gezichtshoek van de P.combi , bij gelijkaardige weersomstandigheden en hetzelfde uur van de dag , een filmopname laten maken van uw voorbijrijdend voertuig , die dan zal aantonen of men al of niet van op die plaats kon zien dat u een veiligheidsgordel droeg .
U hebt het recht van u zelf te verdedigen met alle mogelijke middelen.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Charlie
Topic Starter
Berichten: 13

#21 , 07 feb 2013 23:18

Ik rijd met een coupé met "speciale" gordelaanreikers. De gordel wordt mij dus van achter de zetel aangeboden. Eens je de gordel hebt vastgeklikt, verdwijnen de gordelaanreikers weer.
Het komt erop neer dat je eigenlijk niet kan zien of ik al dan niet de gordel draag.

Ik heb het betwistingsformulier op die manier ingevuld en 4 foto's bijgevoegd van mezelf met zwarte jas (met en zonder gordel).
Ook heb ik vermeld dat ik met de wagen naar het politiekantoor wil komen om de gordelaanreikers te tonen aan de Inspecteur.

Normaalgezien verstuur ik binnenkort per post. Lijkt dit "ontwerp" jullie OK?

Turaki
Berichten: 6870

#22 , 07 feb 2013 23:26

Dat is wel een argument dat u kan gebruiken. Als de politie niet kan zien of u een gordel draagt zonder u staande te houden, kan een "statische" patrouille (mooi gevonden van de agent in kwestie, trouwens) dit dus niet met zekerheid vaststellen.
Waarschijnlijk moet u het dan wel voor de rechter komen uitleggen. Neem dan ook extra documentatie over dit systeem mee.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”