Vraag ivm testen voor rijverbod

Nionity
Topic Starter

Vraag ivm testen voor rijverbod

#1 , 19 jan 2013 21:19

Beste forum leden,

Ik zit met een klein vraagje, ik ben enige tijd (2 jaar) geleden betrapt op het rijden onder invloed van cannabis.
Na een jaar wachten kwam dit eindelijk voor in de rechtbank.

Na nog een jaar wachten heb ik eindelijk mijn brief gekregen voor de medische en psychologische testen te gaan afleggen, deze heb ik ook gedaan en ik heb nu een brief gekregen dat ik rijgeschikt wordt verklaard.
Ook de brieven van deelname aan de 2 testen zitten hierbij, voor na afloop van mijn rijverbod mijn rijbewijs terug kunnen te krijgen.

Nu is het nog wachten op mijn rijverbod.

1ste vraag : weet iemand wat de maximum termijn is vooraleer je rijverbod wordt gestart? (Ondertussen ben ik al 2 jaar aan het wachten en zou dit graag achter de rug hebben.)
2de vraag : kan ik nu nog getest worden door politie of andere zoals bevoorbeeld die testbureau's waar ik mijn testen moest gaan afleggen? of is het mogelijk dat als ik mijn rijbewijs moet gaan afgeven dat ik nog getest wordt of bij het ophalen? (Ik bedoel met politie niet gewoon op de weg, daar kan ik elke moment getest worden, dat weet ik.)

In het vonnis staat dat ik een medische en psychologische test moest afleggen, deze heb ik gedaan, dus ik veronderstel dat dit al achter de rug is (het testen)?
Er staat dan ook nog een boete in, de medische kosten van bloedafname en het rijverbod.

Ik vraag dit omdat ik dit graag zou weten en NIET omdat ik terug zou beginnen met cannabis, ik ben eerlijk gezegd blij dat ik hiervan af ben, ik deed dit te regelmatig, ik vind je kan het eens doen maar niet dagelijks of zelfs maandelijks.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 20 jan 2013 18:15

Waar is uw rijbewijs nu?

Nionity
Topic Starter

#3 , 20 jan 2013 19:05

Mijn rijbewijs is nog steeds in mijn bezit, ik wacht nog steeds tot wanneer het rijverbod wordt gestart.

Reclame

Nionity
Topic Starter

#4 , 21 jan 2013 18:49

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 21 jan 2013 18:53

Wat was de uitspraak?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”