rijbewijs kwijt

honney
Topic Starter
Berichten: 1

rijbewijs kwijt

#1 , 16 jan 2013 15:03

ik ben vanaf vrijdag 10 dagen mijn rijbewijs kwijt.
op mijn papier staat dat ik geen enkel motorvoertuig mag besturen met theortisch examen.
Mag ik dan een bromfiets klasse a wel besturen want daarvoor heb je bij mij weten niets voor nodig
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 16 jan 2013 15:11

De bromfietsen van klasse A hebben een cilinderinhoud van maximaal 50 cc of een elektrische motor waarvan de maximumsnelheid 25 km/u is. Voor bromfietsen van klasse A heeft u geen rijbewijs nodig. Een klasse A-bromfiets moet achteraan wel uitgerust zijn met een geel plaatje.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 16 jan 2013 15:12

op mijn papier staat dat ik geen enkel motorvoertuig mag besturen met theortisch examen.
Mag ik dan een bromfiets klasse a wel besturen want daarvoor heb je bij mij weten niets voor nodig
mvg
Als ik het goed begrijp mag je geen enkel motorvoertuig besturen én moet je je theoretisch examen opnieuw afleggen.
Géén motorvoertuig lijkt me duidelijk : een bromfiets klasse A is een motorvoertuig. U mag dat niet besturen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 16 jan 2013 15:24

Terechte opmerking van Oude Belg.

Betreft het een rijverbod (n.a.v. een vonnis) of een intrekking van het rijbewijs (door het parket)?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”