Crossen verboden met MTB?Boswacher en politie?

alainn
Topic Starter
Berichten: 15

Crossen verboden met MTB?Boswacher en politie?

#1 , 09 jan 2013 20:27

Hoy Iedereen :D

Als ik ga mountenbiken met de fiets in de velden en bossen zie ik bij ons regelmatig staan "Verboden te crossen" blauw rechthoekig bord.
Is dat ook van toepassing op mountenbiken of enkel van toepassing op gemotoriseerde voertuigen?Tja tegenwoordig weet je het niet meer met al die boetes?

Mvg
alain

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 11 jan 2013 20:32

In bossen geldt de wegcode niet, maar het gewestelijk bosdecreet.

De wegcode kent geen blauw rechthoekig bord "verboden te crossen", maar het kan een (toegelaten) aanwijzingsbord zijn.

alainn
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 11 jan 2013 21:47

Hoy Inzuma,

De wegcode kent geen blauw rechthoekig bord "verboden te crossen", maar het kan een (toegelaten) aanwijzingsbord zijn.

Tja dan zal het waarschijnlijk een aanwijzings bord van de gemeente zijn,maar de kern van de zaak is of het nu ook geld voor mtb.In de streek rond aarschot kom je ze met massa's tegen.

Grtjs

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 12 jan 2013 18:03

Kans is groot dat u enkel recreatief op verharde paadjes mag rijden tegen gematigde snelheid.
In nogal wat bossen is het idd niet toegelaten buiten de paden te komen verharde of andere.

alainn
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 13 jan 2013 08:52

Oke Franciscus thanks voor de respons en zal me eens gaan vragen bij de mensen in kwestie.
Grtjs

Lousia
Berichten: 114

#6 , 13 jan 2013 11:22

Bij ons in het bos is er maar 1 onverharde gemeenteweg en de rest zijn privaatwegen.
Misschien is dit de reden ?
Er is ook en snelheidsberperking op deze weg met eveneens vermelding van spelende kinderen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”