geparkeerd voertuig

Redrum
Berichten: 574

Re: geparkeerd voertuig

#61 , 05 dec 2014 09:15

Waar is "iedereen gelijk voor de wet" gebleven?
Wellicht op dezelfde plaats als "Als iedereen gelijk is voor de wet, waarom zou een beroepschauffeur dan milder gestraft moeten worden voor verkeersovertredingen?"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RedAttack
Berichten: 52

#62 , 05 dec 2014 12:35

@ The Judge:

Ik neem de wijkagent persoonlijk niks kwalijk, die heeft gewoon zijn werk gedaan.
Ok, hij zou ipv een pv op te stellen me een verwittiging kunnen geven en gevraagd hebben om het voertuig terug op mijn prive-eigendom te plaatsen.

Ook de politierechter neem ik niks kwalijk, die heeft de overtreding correct ingeschat

Maar het is de uitspraak van de rechter in beroep die ik sterk overdreven vind.
Je gaat mijn overtreding in "eer en geweten" toch niet gaan beoordelen alsof iemand die gemoedwillig dagelijks/wekelijks met een ongekeurd en onverzekerd voertuig gaat rondrijden, en dan wetende dat ik als beroep zelfstandig vrachtwagenchauffeur ben dan ook het verval tot sturen opleggen voor alle motorvoertuigen? Dat is gewoon dubbele bestraffing, want heb tijdens het verval tot sturen ook totaal geen inkomen meer.

Wat betreft de inschatting van de strafmaat: Parket heeft op de eerste zitting (politierechtbank) intrekking voor 10 dagen geeist, had dus echt niet verwacht dat ze in beroep opeens 60dagen zouden gaan eisen. Heb mijn lesje ondertussen wel geleerd. Bij een volgende zaak laat ik gewoon bij verstek vonnissen (dan kan ik, nog steeds zelf in beroep gaan) of laat me vertegenwoordigen door een advocaat.

@ Redrum:

Ik heb nooit verklaart dat beroepschauffeurs een mildere straf zouden moeten krijgen, maar kan me niet voorstellen dat een chauffeur in loondienst voor een gelijkbaar vergrijp eenzelfde bestraffing zou hebben gekregen. Die was er hoogstwaarschijnlijk met een verval tot sturen van zijn auto afgekomen, en had gewoon zijn job nog kunnen uitvoeren.

****Ben vandaag trouwens tot aan de griffie geweest om mijn RB in te leveren, met het gedacht dat dit dan de volgende werkdag (maandag) zou ingaan.
Dit bleek dus ook niet het geval.
Ondanks ingave vandaag gaat dit pas in vanaf donderdag 11/12/14, maar kan zonder niet meer de baan op, dus dat zijn al 4 dagen extra.
Teruggave voorzien op 10/01/15, een zaterdag, dus vermoed pas afhalen op maandag 12/05/15 nog een extra dag.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#63 , 05 dec 2014 14:46

Vind dat U het allemaal nogal bagateliseert.
U bagatelliseert de feiten ...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#64 , 05 dec 2014 14:50

****Ben vandaag trouwens tot aan de griffie geweest om mijn RB in te leveren, met het gedacht dat dit dan de volgende werkdag (maandag) zou ingaan.
Dit bleek dus ook niet het geval.
Ondanks ingave vandaag gaat dit pas in vanaf donderdag 11/12/14, maar kan zonder niet meer de baan op, dus dat zijn al 4 dagen extra.
Teruggave voorzien op 10/01/15, een zaterdag, dus vermoed pas afhalen op maandag 12/05/15 nog een extra dag.
De wet bepaalt wanneer het verval in gaat :

Artikel 40

Elk verval dat als straf is uitgesproken, gaat in de vijfde dag na die waarop het openbaar ministerie de kennisgeving aan de veroordeelde heeft gedaan. Zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen zijn in deze termijn niet inbegrepen.

Wuyts1991
Berichten: 399

#65 , 05 dec 2014 19:53

Misschien moet u gewoon maar de consequenties van je fouten inzien, de straf aanvaarden, een oplossing voor je probleem zoeken en ervoor zorgen dat je in de toekomst zo geen fouten meer maakt?

Mij lijkt dit een betere en logischer gevolg dan je ongenoegen uiten op dit forum omdat jij je zin niet gekregen hebt en de rechter de ernst van de feiten wél inzag.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”