Parkeerboete

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

Parkeerboete

#1 , 02 jan 2013 09:02

Hoi,


Ik kom gisteren aan men wagen en daar stond een leuk wit papiertje onder mijn ruitenwisser.
Volgens mij mocht ik daar parkeren ( lange Koepoortstraat 13 Antwerpen ) want ik zie nergens borden dat het niet mag. Er staat enkel een blauw bord met informatie over de wegmarkeringen iets verderop.
Nu is de pv niet volledig ingevuld. Alleen de nummerplaat, tijdstip en straatnaam, en welk type overtreding.
Straatnummer of de naam van de agent in dienst staat is niet ingevuld.
Kan ik hieraan iets doen?


Mvg
EVP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 02 jan 2013 09:51

Welk type overtreding?

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#3 , 02 jan 2013 10:34

parkeerverbod

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#4 , 02 jan 2013 11:30

Er stond dus ook geen artikelnr. vermeld? bvb in overtreding met art. 24.x ?

http://goo.gl/maps/YrNYo" onclick="window.open(this.href);return false;

Stond u op de plaats waar die paarse BMW -reeks op de foto staat?

Die staat m.i. om twee redenen in overtreding. Primo omdat de rijbaan daar verdeeld is in rijstroken. Secundo, omdat -als ik 't goed kan zien- er daar op de rechterkant een klein kruispunt ligt. Dan geldt er een stilstaan- en parkeerverbod op minder dan 5 m van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan.

Dat blauw bord is een F13, en kondigt de pijlen op het wegdek, even verderop, aan.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#5 , 02 jan 2013 12:44

ik stond geparkeerd aan nummer 13 dus aan de eerste donkerpaarse bmw mijn snuit stond ook aan het F13 bord.
Ik stond dus niet geparkeerd zoals die bordeaux bmw aan het klein kruispunt

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#6 , 02 jan 2013 12:53

en geen artikel vermelding

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 02 jan 2013 14:13

Wat topicsteller heeft gekregen is een papiertje formaat formaat ongeveer een A6-je ...
Staat daar niet op 'Bericht aan overtreder'?
Is enkel een documentje waaruit blijkt dat de politie of gapa u in kennis stelt dat uw voertuig in overtreding stond met plaats en datum.
Het afschrift PV overtreder zal nog volgen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 02 jan 2013 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#8 , 02 jan 2013 15:52

Inderdaad. Dat formuliertje

lohabra
Berichten: 1015

#9 , 02 jan 2013 21:04

Dan zie ik niet meteen wat er mis is. Even afwachten tot je het PV krijgt, en welke inbreuk men weerhoudt.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 jan 2013 09:08

Wat hangt daar aan de gevel tussen nr 11 en 13?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 03 jan 2013 12:34

Bekijk vooral dat kleine zwarte pijltje op dat kleine witte bordje naast het bord met de P, en bemerk tevens de richting dat dat pijltje uitwijst. Ook het onderbordje onder P bord is van belang. Het is de kombinatie van al die borden samen die van tel zijn.

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#12 , 03 jan 2013 20:27

Ik stond aan huisnummer 13 geparkeerd dus volgens norm. Nu staat er op het eerste A6 formulier ( bericht aan de overtreder ) alleen de straatnaam en geen huisnummer. Kan ik nu bewijzen dat ik daar niet stond geparkeerd

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 03 jan 2013 20:30

En aan nr 13 moest je een parkeerticket leggen.

freelance
Berichten: 2615

#14 , 03 jan 2013 21:09

Aan de hand van Google foto mag men ter hoogte van het huisnummer 13 parkeren , mits een parkeerticket zichtbaar , en niet vervallen .
27.3.1. 1° Op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten geschiedt het parkeren op de wijze en onder de voorwaarden die op deze toestellen zijn vermeld.

Een parkeerverbod kan hier niet uit afgeleid worden , tenzij de omstandigheden op moment overtreding anders waren ( tijdelijk parkeerverbod bvb. ) .
Zoals gezegd : afwachten wat het PV zelf zegt.
Een vaststelling door een bevoegd persoon wordt niet in twijfel getrokken .Tenzij verkeerde overtreding op PV. Ook een huisnummer hoeft niet verplicht vermeld .
Het is aan de geverbaliseerde om te bewijzen dat voertuig op dat tijdstip niet in deze straat aanwezig was .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 04 jan 2013 12:33

Nu weten we echter nog steeds niet of potser al of niet een parkeerticket had genomen of niet. Hij spreekt alleen maar over een boete en zegt dat er geen parkeerverbod was. Dat was er inderdaad niet, maar hij heeft nog nergens gezegd of hij ook een ticket had genomen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”