SLEEPKOSTEN BIJ FOUTIEF PARKEREN

bobo
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: antwerpen

SLEEPKOSTEN BIJ FOUTIEF PARKEREN

#1 , 23 apr 2007 07:39

een verkeersbord voor 'verboden parkeren' voor een afvalcontainer stond omgedraaid tegen een woning ipv duidelijk zichtbaar tegen de stoeprand toen ik mijn wagen parkeerde 's avonds om 22.00 u.
de volgende (zaterdag) ochtend om 07.00 u kwam de politie ter plaatse en verwittigde een sleepdienst. mijn overbuur kon me tijdig verwittigen zodanig ik mijn wagen nog net kon verplaatsen. de sleepdienst had reeds een andere 'foutief geparkeerde' achter mij opgetakeld en belast mij nu met 50 euro voor een 'nuttelooze verplaatsing'. ik kan niet bewijzen dat de borden omgedraaid tegen de gevel stonden. dit is zeer gebruikelijke in onze straat waar met regelmaat wordt verhuisd en verbouwd. moet ik betalen of kan ik hun faktuur afwijzen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 23 apr 2007 11:14

Hetzelfde is mij een tijdje geleden overkomen ... Ik vrees dat je toch gaat moeten afdokken want gemeente en politie is blind voor dat soort praktijken.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

bobo
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: antwerpen

#3 , 23 apr 2007 12:16

ok dat de bewijslast erg moeilijk ligt of de verkeersborden correct stonden of niet is nog aanvaardbaar.
maar zondermeer 50 euro rekenen voor een 'onnodige verplaatsing' terwijl de depanneur al een wagen heeft getakeld die achter mij geparkeerd stond vindt ik overdreven/onnodig !

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 23 apr 2007 12:39

Normaal gezien komen die mannen toch eerst eens aan je bellen trekken met de vraag je vehicle te verplaatsen?

bobo
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: antwerpen

#5 , 23 apr 2007 12:42

leasingauto....

Jorre

#6 , 23 apr 2007 13:53

Misschien eens uw vraag lanceren op het forum van Wegcode.be

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#7 , 23 apr 2007 14:06

Normaal gezien komen die mannen toch eerst eens aan je bellen trekken met de vraag je vehicle te verplaatsen?
Ze doen niet allemaal die inspanning ...
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”