Tegenexpertise

bertotal
Topic Starter
Berichten: 2

Tegenexpertise

#1 , 12 dec 2012 18:29

Anderhalf jaar geleden heb ik een ongeval voorgehad. Ik was zelf in fout, kwam van een parkeerplaats langs de autobaan achteruit gereden toen er plots een vrachtwagen achter me stond.

Nu was de schade miniem, met mijn trekhaak heb ik een stukje (30cm) polyester afwerkingsrand dat onder het opstapje langs de passagierskant staat, er onderuit geduwd. Er is toen een aanrijdingsdocument opgesteld en de schade ingevuld. Nu kreeg ik achteraf per post het schaderapport waar ineens vanalles bij stond (wieldop, pinker en licht vooraan geraakt, wielkast gebarsten enzovoort)

Aan mijn eigen wagen had ik weinig tot geen schade, enkel een licht deukje in de bovenlijst, waar ik de zijspiegel van de vrachtwagen geraakt had.

Ik heb bij mijn verzekeringsagent een tegenexpertise gevraagd omdat ik het totaal niet eens was met het kostenplaatje. Nu is dit dus al anderhalf jaar geleden en heb ik nog niets gehoord van mijn verzekeringsagent. Ik ben al verschillende keren daar langsgeweest en er nog eens achter gevraagd, maar niets tot gevolg.

Is hier een manier voor om dit aan te vechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2012 20:12

U zal daar vermoedelijk niets van horen.

Het gaat toch over de schade van de tegenpartij. Uw verzekeringsmaatschappij mag die schade vergoeden zonder dat zij uw akkoord daarvoor nodig heeft. De kans is zelfs groot dat de tegenpartij door haar eigen verzekeraar uitbetaald werd op basis van de RDR overeenkomst.

U hebt daar dus niets in te zeggen.

bertotal
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 dec 2012 22:57

maar daar zit het probleem nu net, ik zit nu bij n verzekering door de staat uitgegeven doordat ik al eens een ongeval gehad heb waarbij ik in fout was. daardoor is mijn schadekost in totaal te hoog opgelopen en krijg ik bij n gewone makelaar geen verzekering meer. Daarom dat ik ook die tegenexpertise wil laten uitvoeren. Als ik kan aantonen dat zij meer kosten hebben ingebracht dan dat er eigelijk waren, gaat de totale schadekost ook naar onder waardoor ik terug een gewone verzekering kan nemen. Maar mijn verzekeringsmakelaar maakt er gewoon geen werk van.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”