PARKEERWACHTERS

daan
Topic Starter
Berichten: 1

PARKEERWACHTERS

#1 , 17 apr 2007 17:18

Onlangs zijn wij verhuisd naar de gemeent Denderleeuw waar de parkeerfirma OPC de scepter zwaait.

Toen wij ons gingen aanbieden voor een bewonerskaart aan te vragen kregen we te horen dat we dit alleen konden als de hele procedure voor ons in te schrijven in de gemeente doorlopen was.

Dit was nog niet het geval wij dus terug naar huis.

Nu is het probleem dat ik in ploegen werk en dus ook nachten doe. Wat dus wilt zeggen dat ik na een nacht dus om de twee uur moet opstaan om mijn voertuig te verplaatsen.

Toen ik hierover contact opnam met hun om een eventuele oplossing te vinden kreeg ik het antwoord : " PECH IEDEREEN GELIJK VOOR DE WET "

Straf eigenlijk ik woon er maar doordat de gemeente tijd nodig heeft voor papieren in orde te brengen word ik gestraft.

Kan ik hier iets aan doen of moet ik het gewoon maar uitzweten.


Dan is er nog een bijkomend probleem.

Gezien mijn jonge leeftijd staat mijn voertuig ingeschreven op naam van mijn vader net zoals de verzekering maar wel met mij als hoofdbestuurder.

Nu blijkt dat ik waarschijnlijk nooit een bewonerskaart kan aanvragen daar het voertuig niet op mijn naam staat.

Ik kan er wel een aanvragen als het leasingwagen zou zijn.

Mijn vader woont in Brussel en rijd bijgevolg ook niet met dit voertuig !

Als er iemand een oplossing hiervoor heeft zou dit super zijn anders ga ik dure jaren tegemoet als ik elke dag 25 euro moet betalen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 17 apr 2007 22:04

Beste,

Ministerieel besluit van 9 januari 2007 betreffende de gemeentelijke parkeerkaart

Art.2

?4. De bewonerskaart kan enkel uitgereikt worden aan personen die hun hoofdverblijfplaats of domicilie hebben in de gemeente, zone of straat vermeld op de bewonerskaart.

Art.3 De aanvrager van een gemeentelijke parkeerkaart moet het bewijs voorleggen dat het voertuig op zijn naam is ingeschreven of dat hij er bestendig over beschikt....

meer info:

http://www.parkeren.be/nl/steden/dender ... keren.aspx

met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”