GAS boete verweermiddelen

Jonathan10
Topic Starter
Berichten: 10

GAS boete verweermiddelen

#1 , 29 nov 2012 10:31

Hallo!

Ik heb een GAS boete in de bus gekregen voor parkeren op bewonersplaats .

1 ik heb echt niet gezien dat dit een parkeerplaats voor bewoners was .
Weet nog wel dat er van de 20 plaatsen misschien twee auto's op geparkeerd stonden , maar dat is geen uitvlucht en heb parkeerkaart nog gelegd in de vluchte
Ik heb mijn auto daar snel geparkeerd omwille van een kind dat onwel werd in mijn auto .

Ik kan een aangetekende brief sturen naar de sanctionerend ambtenaar met dit verhaal op , maar is de kans niet klein dat deze boete teniet word gedaan .

Er staat immers in de brief dat dit kan als ik de vastgestelde feiten betwist .

Ik betwist de feiten niet , vandaar dat de kans zeeeer klein is of onbestaande dat deze boete teniet word gedaan .

Maar ik had er wel reden voor om mijn wagen net daar zo plots te zetten .

Graag raad of het de moeite loont of niet ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973
Berichten: 281

#2 , 29 nov 2012 19:30

In welke gemeente woon jij dan?

Een GAS boete voor verkeerd parkeren?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 29 nov 2012 21:41

Als het GAS is is het trouwens een retributie.

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 29 nov 2012 23:05

What's in a name .
Als de gemeentelijke overheden in hun reglementen al ZELF spreken van een ADMINISTRATIEVE GELDBOETE .
Deze sancties zullen in de volksmond blijven gebruikt worden als GAS boete . De term "retributie " is alleen maar een verdoezelende uitdrukking . ( een doekje voor het bloeden ) .

Gemeentelijk reglement met betrekking tot de administratieve sancties - gecoördineerde tekst.
Goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 25 februari 2008, gewijzigd in zitting van 19 januari 2009 en 29 juni 2009
HOOFDSTUK 1: Toepassingsgebied
Artikel 1
Dit reglement is van toepassing op alle inbreuken van het politiereglement voor de stad Eeklo, die aanleiding kunnen geven tot een administratieve sanctie. Het gaat om inbreuken op de artikelen 34, 38, 50, 59, 92, 94, 94bis, 105,1°, 105bis, 147, 148, 149, 150, 267, 267bis, 267ter, 269, 271, 272, 273, 277, 278, 279, 280 en 287bis.
HOOFDSTUK 2: Vaststelling
Artikel 2
Alle inbreuken op het politiereglement worden vastgesteld door politieambtenaren of agenten van politie.
HOOFDSTUK 3: Aangewezen ambtenaar
Artikel 3
De aangewezen ambtenaar is de ambtenaar die in overleg met het provinciebestuur hiervoor zal aangesteld worden.
HOOFDSTUK 4 : Administratieve geldboete
Artikel 4
De administratieve geldboete is proportioneel in functie van de zwaarte van de feiten die haar verantwoorden, en in functie van eventuele herhaling. Het maximum is vastgelegd op 250€ voor
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 29 nov 2012 23:13

:D

Maar de te volgen procedure is wel wat anders.

En wat is het artikel waarop u vervolgt wordt?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 30 nov 2012 10:51

What's in a name .
Als de gemeentelijke overheden in hun reglementen al ZELF spreken van een ADMINISTRATIEVE GELDBOETE .
't Is niet omdat de gemeente het verschil niet kent tussen een retributie (een vorm van belasting) en een boete, dat wij het ook niet mogen kennen. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jonathan10
Topic Starter
Berichten: 10

#7 , 30 nov 2012 13:11

Het betreft een inbreuk op artikel 1 van de stdelijke verordening betreffende het parkeren van 27 maart 2009 .

Er staat ook Inbreuk ivm de stedelijke verordening betreffende parkeren

Art. 001 Deze verordening regelt overtredingen van de reglementen van de politie op het wegverkeer , uitgevaardigd op de grond van de gecoördineerde wetten van 16 maart 1968 omschreven als parkeren op plaatsen voorbehouden aan bewoners . De reglementering , zoals omschreven in art. 27 en art. 27ter van het verkeersreglement blijft onverkort gelden .

Van bovenaan staat Bestuurlijk verslag Gemeentelijke administratieve sancties .

Jonathan10
Topic Starter
Berichten: 10

#8 , 30 nov 2012 13:12

Het is vastgesteld door een agent van politie .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”