Ben daarnet nog eens ter plaatse gaan zien en foto's genomen van de toestand ter plaatse ;Een buschauffeur is geen beëdigd ambtenaar. Indien hij aan de politie verklaart dat u in overterding geparkeerd stond, weegt zijn woord even zwaar door als het uwe.
Wanneer er twee evenwaardige verklaringen zijn, zal de rechtbank principieel niet veroordelen.
Ben daarnet nog eens ter plaatse gaan zien en foto's genomen van de toestand ter plaatse ;
Het bord dat de halte aangeeft staat volledig verdekt opgesteld achter het grote omleidingsbord
en kan men totaal niet zien! Naast het schuilhokje, dat ruim achteruit staat , staat een zitbank en 5 meter verder begint een parkeerstrook
om max 30 minuten te parkeren .
Neen, u stond geparkeerd. Stilstaan is de tijd die u nodig heeft om goederen te laden/lossen of iemand te laten instappen/uitstappen. Al het overige = parkeren. Bvb iemand oppiken = stilstaan. Maar bvb wachten op die passagier = parkeren. Het feit dat de bestuurder nog in het voertuig zit, -zelfs achter het stuur- doet niet terzake. Het is en blijft parkeren.Op deze strook , momenteel voorbehouden voor werfwagens, wegens werken, stond ik geparkeerd of in feite stond ik stil want ik zat nog in voertuig met lichten aan
Neen, een buschauffeur is idd hoegenaamd géén gemachtigd persoon. En al zeker geen bevoegd persoon. De enige bevoegde personen van De Lijn, zijn mensen belast met een gerechtelijk mandaat. De lijncontroleurs, dus. En ook hun bevoegdheden zijn beperkt. Bvb: foutparkeren op een bushalte, onrechtmatig gebruik BOB, carpoolstroken etc. Zij kunnen je verbaliseren als u te dicht bij het bord stond dat de bushalte aanduidt. U heeft er goed gedaan om bewijsmateriaal te verzamelen dat het bord onvoldoende zichtbaar was (zie artikel 5). Zij kunnen echter niet beboeten, als er daar verderop parkeerverbodsborden staan. Dat kan enkel de politie.Ik dacht en denk nog dat een buschauffeur
een gemachtigd persoon is om een overtreding te melden of zelfs een proces verbaal te laten opstellen . Afwachten of ik er nog iets van hoor....... Dank voor repliek
Ja er staan verbodstekens die parkeren enkel voor werfwagens toe laten .Ben daarnet nog eens ter plaatse gaan zien en foto's genomen van de toestand ter plaatse ;
Daar heeft u goed aan gedaan.
Het bord dat de halte aangeeft staat volledig verdekt opgesteld achter het grote omleidingsbord
en kan men totaal niet zien! Naast het schuilhokje, dat ruim achteruit staat , staat een zitbank en 5 meter verder begint een parkeerstrook
om max 30 minuten te parkeren .
Staan er verkeersborden die daar nu het stilstaan en parkeren verbieden, zodat die strook enkel door werfwagens benut kan worden?
Neen, u stond geparkeerd. Stilstaan is de tijd die u nodig heeft om goederen te laden/lossen of iemand te laten instappen/uitstappen. Al het overige = parkeren. Bvb iemand oppiken = stilstaan. Maar bvb wachten op die passagier = parkeren. Het feit dat de bestuurder nog in het voertuig zit, -zelfs achter het stuur- doet niet terzake. Het is en blijft parkeren.Op deze strook , momenteel voorbehouden voor werfwagens, wegens werken, stond ik geparkeerd of in feite stond ik stil want ik zat nog in voertuig met lichten aan
Neen, een buschauffeur is idd hoegenaamd géén gemachtigd persoon. En al zeker geen bevoegd persoon. De enige bevoegde personen van De Lijn, zijn mensen belast met een gerechtelijk mandaat. De lijncontroleurs, dus. En ook hun bevoegdheden zijn beperkt. Bvb: foutparkeren op een bushalte, onrechtmatig gebruik BOB, carpoolstroken etc. Zij kunnen je verbaliseren als u te dicht bij het bord stond dat de bushalte aanduidt. U heeft er goed gedaan om bewijsmateriaal te verzamelen dat het bord onvoldoende zichtbaar was (zie artikel 5). Zij kunnen echter niet beboeten, als er daar verderop parkeerverbodsborden staan. Dat kan enkel de politie.Ik dacht en denk nog dat een buschauffeur
een gemachtigd persoon is om een overtreding te melden of zelfs een proces verbaal te laten opstellen . Afwachten of ik er nog iets van hoor....... Dank voor repliek
Juister uitgedrukt: MOET ORANJE ZIJN.Achterzijde van parkeerborden is ORANJE.
ALS voornoemde regel inderdaad gerespecteerd werd, ja. Maar I 'm telling you: het aantal keren dat ik dergelijke borden op een paal en/of met een rugzijde in een andere kleur tegenkom, kan ik allang niet meer tellen. Vooral dan bij tijdelijke plaatsing, is het aantal overtredingen dienaangaande gigantisch groot.U kan dus nooit zeggen er stond iets voor of ik heb een U bocht gemaakt en ben er niet voorbijgereden.
ttz: voor verkeersborden, waarvan de onderzijde minder dan 2m hoog is tov de rijbaan. En verder: voor voertuigen hoger dan 1,65 m, geldt die regel altijd.Voor borden die minder dan 2 meter zijn moet men ook 20 meter van blijven (omdat ze anders niet zichtbaar zijn)