Niet noodzakelijk. In Antwerpen bv moet de "zelfplaatser" doorgeven welke wagen er geparkeerd stonden toen de borden werden gezet (min 24 uur van tevoren). Gebeurt gewoonlijk via de website van de politie of met een speciaal formulier)Als echter de aanvragers of een privé firma zelf de borden mogen plaatsen dan hebt u een probleem.
En daar legt U de vinger op de wonde. Een niet bevoegd persoon stelt de lijst op, met alle mogelijke gebreken. De politie gaat die lijst ter plaatse niet controleren. En als er nadien problemen zouden zijn, dan krijgt deze lijst plots bijzondere bewijskracht?Niet noodzakelijk. In Antwerpen bv moet de "zelfplaatser" doorgeven welke wagen er geparkeerd stonden toen de borden werden gezet (min 24 uur van tevoren). Gebeurt gewoonlijk via de website van de politie of met een speciaal formulier)Als echter de aanvragers of een privé firma zelf de borden mogen plaatsen dan hebt u een probleem.
Waarom zou iemand, 24 uur van tevoren, verkeerde nummerplaten doorgeven? Lijkt me totaal zinloos : je hebt er niets aan en het kan je zelfs een aanklacht wegens valsheid in geschrifte opleveren. Ik heb het systeem al meerdere malen gebruikt, en het werkt perfect. (en het bespaart me telkens € 50) Trouwens : de lijst heeft geen "bijzondere bewijskracht" : hij verschoont de eigenaars van de geparkeerde wagens juist. De vaststellingen van de politie als er een overtreding is hebben bijzondere bewijskracht.En daar legt U de vinger op de wonde. Een niet bevoegd persoon stelt de lijst op, met alle mogelijke gebreken. De politie gaat die lijst ter plaatse niet controleren. En als er nadien problemen zouden zijn, dan krijgt deze lijst plots bijzondere bewijskracht?
Zowel Franciscus als ik hebben dit probleem hier al eerder aangekaart. Deze manier van werken is gewoon vragen om problemen.
Dan zou ik toch hier eens een aantal gerelateerde topics beginnen lezen. Men heeft hier al een aantal keren de vraag gesteld ivm boetes of wegslepen terwijl men er al geparkeerd stond vooraleer de borden geplaatst werden. En toch wordt er naar deze lijst verwezen en zou men moeten bewijzen dat men er al stond, juist omdat men niet op deze lijst voorkomt.Waarom zou iemand, 24 uur van tevoren, verkeerde nummerplaten doorgeven? Lijkt me totaal zinloos : je hebt er niets aan en het kan je zelfs een aanklacht wegens valsheid in geschrifte opleveren. Ik heb het systeem al meerdere malen gebruikt, en het werkt perfect. (en het bespaart me telkens € 50) Trouwens : de lijst heeft geen "bijzondere bewijskracht" : hij verschoont de eigenaars van de geparkeerde wagens juist. De vaststellingen van de politie als er een overtreding is hebben bijzondere bewijskracht.En daar legt U de vinger op de wonde. Een niet bevoegd persoon stelt de lijst op, met alle mogelijke gebreken. De politie gaat die lijst ter plaatse niet controleren. En als er nadien problemen zouden zijn, dan krijgt deze lijst plots bijzondere bewijskracht?
Zowel Franciscus als ik hebben dit probleem hier al eerder aangekaart. Deze manier van werken is gewoon vragen om problemen.
Het is even sluitend als wanneer de politie ze plaatst en/of controleert. Ik ben éénmaal weggesleept om deze reden. De politie had de borden zelf geplaatst, mijn "overtreding" vastgesteld en laten takelen. De verhuizers hadden de borden echter opzij gezet "omdat ze in de weg stonden van de vrachtwagen". Ik ben dan ook vrijgesproken door de politierechtbank. Uw voorstel is alleen waterdicht als de politie de borden plaatst en er dan 24/7 een permanentie verzorgt, en alleen dan. Prima voor mij, maar ik betaal het niet. Als u het wil betalen kan het voor mij uiteraard wel.En redenen: luiheid, totale onverschilligheid, foute opgave van huisnummers, taalbarrière, niet lang genoeg naar school gegaan, ... Het systeem is gewoonweg niet sluitend, onafhankelijk van wat de reden tot misbruik ook mag zijn.